Apabila lelaki mendapat hadiah ( memang pun best! )

tali leher  - sebagai hadiah

     Pernah juga pemilik Mustika blog dapat hadiah suatu masa yang lalu. Memang rasa happy apabila menerima hadiah dengan ikhlas dari orang kenalan taulan. Tak kisahlah dari siapa hadiah tu, dari kenalan atau kawan-kawan lelaki ke kawan-kawan wanita, yang penting diberi khas untuk kita. Kalau lah lagi hadiah itu di bungkus dengan kemas, alamak rasa happy bertambah-tambah. Terasa hidup amat berharga.

Kalau difikirkan sangat, apalah yang ada jika hanya sebuah hadiah seperti tali leher yang Mustika dapat. Nak sharekan ya, apabila mendapat hadiah terasalah sangat dihargai sebagai kawan, sebagai suami atau sebagai kekasih sidia. Selain itu boleh lah berjimat cermat, kata orang save lah duit untuk beli benda seperti yang dihadiakan. Memberi hadiah umpama bersedekah sebenarnya, kerana nilai hadiah itu dibeli dengan wang ringgit, justeru itu kita boleh anggap hadiah itu sedekah jariah. Jika demikian kepada para lelaki yang berkemampuan berilah hadiah kerana dengan memberi hadiah kita telah menzahirkan amalan jariah. Moga amalan diterima.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. sangat rasa dihargai jika ada yg memberi hadiah.

    BalasPadam
  2. terasa tertarik dgr nasyid " jagalah tutur kata "

    BalasPadam
  3. Tahniah kerana mendapat hadiah! memang seronok apabila kita mendapat hadiah daripada seseorang. Tapi yang lebih seronoknya, kita ketahui ada yang menghargai kita dalam hidup.

    Memang Best! :)

    BalasPadam
  4. JM pun suka kalau terima hadiah..mmh senyum lebar lah :-)

    BalasPadam
  5. Samalah dengan saya Cikgu, sukahati dapat hadiah..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.