Masjid Kristal Terapung Di Kuala Terangganu

Masjid Kristal Terapung Di Kuala Terangganu

Masjid Kristal di Di Kuala Terengganu dikatakan Masjid Kristal yang umpama terapung di Kuala Terengganu, Malaysia apabila Masjid Kristal ini di bina di atas Sungai Terengganu. Masjid tercantik ini kini menjadi ikon daya tarikan pelancong yang datang di Negeri Terengganu. Masjid Kristal di bina pada 2008 dimana ia di bina berasaskan kaca dan keluli. Jika kita lihat pasti merasakan sesuatu pesona kecantikanyan yang tidak terkata melainkan kita ucapkan Subahanallah cantiknya Masjid Rumah Allah ini.

Hari ini Etuza abadikan beberapa lagi gambar-gambar yang sempat Etuza rakam dalam bentuk pegun ketika melawat Masjid Kristal ini. Sayang sekali kerana Etuza dan kawan-kawan pengunjung yang lain tidak dapat masuk ke dalam Masjid Kristal atas sebab ada keretakan pada beberapa bahagian Masjid Kristal ini pada ketika itu. 

 Baiklah mari lihat Masjid Kristal ini. Oleh kerana banyak gambar Masjid Kristal dalam folder maka Etuza putuskan hari ini buat entri hal Masjid Kristal di Kuala Terengganu Malaysia. 


Baiklah mari tonton Vedio Masjid Kristal ini. Klik SINI 







Gambar 10 di hadapan Masjid Kristal di Kuala Terengganu, Malaysia

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Cantik sangat masjid ni seindah namanya kristal.
    Bilalah lepas pergi Terengganu lagi ni.
    Dulu pernah pergi sekali tapi lama sangat dah

    BalasPadam
  2. Mmg cantik senibina masjid ni dan suasana persekitaran pun tenang dan mendamaikan. Pengalaman yg menarik bersama keluarga.. subhanallah

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.