R & R Gambang Barat, Pahang

 Asalamualaikum & Salam Sejahtera, salam kasih mesra kepada teman blogger di Malaysia walau di mana berada. Kenapa sering ada kata mengalu-alukan blogger, kerana mereka ini lah yang p[ertama akan klik membaca paparan terbaru di blog Etuza. Jujur saya katakan amat amat hargai blogger yang baik hati.

Kali ini hendak paparakan situasi perhentian di sepanjang lebu raya dari Pahang menuju ke Kuala Lumpur. Nama persinggahan tersebut ialah R & R Gambang Barat. Tengok gambar agar anda lebih jelas.

Ambil kenangan gambar di R& R Gambang Barat 
tepi kiri lebu raya Pahang ke Kuala Lumpur

Mama, Etuza dan Ibnu Mustaqim

Inilah keadaan persinggahan RR Gambang Barat.
Lengkap dengan keperluan pelanggan atau
tetamu yang hendak rehat di tempat ini. Percaya ke ...
mari etuza ceritakan.

Tempat ini sekadar persinggahan bagi mereka yang berjalan jauh atau hendak ke Kuala Lumpur atau di mana sahaja di negeri lain. Tetapi menariknya tempat ini, walaupun sekadar persinggahan untuk berehat, tempat ni cukup lengkap dengan keperluan pelanggan atau tetamu seperti Etuza dan anak-anak.

Ya tem[at ini, tandas bersih, wangi, ada surau lagi tau. Etuza dan anak sempat melihat tempat  solat dekat sini. Ada semua sejadah dan tempat mengambil air wuduk, bersih dan pekerja berbaju biru amat peramah dan senang memberikan informasi kawasan ini.

Selain itu, setiap tanaman bunga dihias dengan botopl mineral terbuang, digubah dan dicat amat menarik perhatian Etuza. Etuza kan gemar bertanam bunga dan herba. Selain itu ada tempat berehat secara santai, boleh tidur dalam sirau yang bersih maklumkan penat tu berjalkan jauh. Jangan terus lena lalu ketinggalan flihgt sudah ya..hehehehe. 

Satu lagi paling mengerikan sekiranya kedapatan dan sengeja ialah, denda jika didapati merokok kawasan ini. Denda RM10,000 sila sediakan lah yang mampu ya. Pergi lah di ruangan kawasan yang disediakan sekiranya nak berasap. InshaAllah pasti ada tempat dan selamat poket anda.

Level tandas biru untuk man ya ..

Wow! cukup bersih..lega bernafas kat sini..bangga tul ada 
kawasan persinggahan ini ..Alhamdulillah

Nampak tak RM10,000
atau Penjara 2 tahun..alamak takut, ngeri tul ni

Etuza baru keluar dari Surau..ambil wuduk..
masa ni baru balik Umrah..berkopiah 
pasal botak tak ada rambut ..bertahlul

Ni lah Ikmal anak sulung lelaki dan anak bongsu lelaki 
ada blogger dah kenal mereka ni..

Arah masuk nak solat, sini lah pintu masuk ya

Tengok tempat solat..bersih..boleh rehat 
tidur pun boleh kan..

Ambil Sejadah nak solat..
sayang masa sekarang ni ..mungkin bawa 
sejadah sendiri. Masa ni bulan Disember 2019

Selesa ja ambil air wuduk...

Cantik..segar ja berada di sini..

Subahanallah..apa lagi nak cari kan..
ambil quran baca lah lepas solat..InshaAllah 
Allah memberkati perjalanan kita semua masa travel..


Tempat letek parking kereta anda di sini..





Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Tak pernah sampai sini lagi . InsyaAllah one day :)

    BalasPadam
  2. moga terus macam tu lah keadaanya cikgu, selesa bila nak rehat.

    BalasPadam
  3. Dah beberapa kali singgah kat sini

    BalasPadam
  4. kebanyakan RNR memang macamni keadaannya cikgu

    BalasPadam
  5. Jom lepas ni ke hiway PLUS arah utara pula..🤭

    BalasPadam
  6. Selesa bila singgah R&R bersih dan cantik ni. Macam kembar pulak sulong dan bongsu tu.

    BalasPadam
  7. Bersih dan selesa RnR nya.. seronok nak melepaskan lelah seketika disini..

    BalasPadam
  8. Selesa R&R dia kan. Nanti jangan lupa bagi saya alamat untuk hadiah ya ;)

    BalasPadam
  9. Tahniah pihak pengurusan R&R Gambang ni jalankan tugas dengan baik

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.