Tema Hari Guru " Guru Pemacu Transformasi Pendidikan Negara "

Tema Hari Guru " Guru Pemacu Transformasi Pendidikan Negara "
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Tempoh hari iaitu pada 2 hb Ogos 2018 merupakan Majlis Hari Warga Pendidikan di Zon Pegalan, Keningau, Sabah. Seawal pagi mengurus diri dan bergegas ke Dewan Institusi Dakwah Islam Sabah pada hari itu bersama isteri Etuza.

Tujuannya adalah hadir untuk memeriahkan lagi majlis hari guru yang julung kalinya di adakan di Zon Pegalan yang menempatkan  10 buah sekolah di Zon Pegalan, Keningau. Memang meriah dengan kehadiran ratusan guru ke Dewan  IPDAS. Team guru dari sekolah Etuza memakai pakaian kemeja putih bertali leher merah dan memakai kot hitam, dikalangan guru wanita juga berpakaian blous putih sarung hitam dan bertudung merah. Nampak menarik sekali dan kelihatan aura berani seorang guru. Guru lain dari sekolah lain memakai batik pakaian batik Malaysia.

Bersama En. Ariffin Mat Kasim dan En. Rosdi Rusiman kami duduk semeja..

Pengerusi penganjur majlis ini ialah dari SK. Ambual, Keningau. Penganjuran mereka sangat berjaya apabila hiasan pentas amat menarik sekali. Meja dan kerusi segar dilihat apabila meja dihiasi dengan kain pink yang lembut. Acara majlis hari guru ialah diadakan Ceramah Motivasi kepada semua warga guru, ucapan perasmian oleh Pegawai PPD. En. Masly Wahip, bacaan doa, persembahan nyanyian guru, penganugerahan tokoh guru bersara iaitu En. Francis Yantim dan anugerah khas guru cemerlang kategori KOKUM, HEM dan KURIKULUM. Tidak lupa juga diadakan cabutan tiket bertuah.Dan acara kemuncak yang ditunggu-tunggu ialah acara Jamuan Makan. Kenyang perut suka hati boleh balik rumah.

Tema Hari Guru Ialah
" Guru Pemacu Transformasi Pendidikan Negara "


Aturcara Majlis Hari Guru 2018

Dua orang guru wanita SK.Penagatan bergambar bersama 3 orang guru dari SK. Ambual

Tersenyum gembira Guru Besar SK.Penagatan EN. Zulkifle Supar

Catat Ulasan

2 Ulasan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.