Rumah Jual CD Di Tepi Jalan Kuala Terengganu

Rumah  Jual CD Di Tepi Jalan Kuala Terengganu
Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Apa khabar semua pembaca maya? Kepada semua blogger  semoga sentiasa mengasah bakat dan idea untuk terus hidupkan ilmu di blog. Kerana usaha sebegitu akan melonjakkan sesiapa sahaja , agar bertahan dalam berkarya di Blog.

Kali ini Etuza rasa terpanggil untuk publishkan satu gambar, gambar sebuah rumah di tepi jalan raya di Kuala Terengganu.Rumah itu kelihatan dalam bentuk rumah lama. Etuza perhati dari jauh banyak alat-alat seperti CD, TV tradisional,banner dan ada juga piring hitam di gantung.  Rumah ini sepertinya tempat menyimpan seolah sebagai ARKIB barangan atau alat di bidang Muzik. Pasti ramai wajah artis lama di dalam gambar juga di pamerkan. Agak Etuza.

Agaknya di dalam rumah ini ada berbagai alat-alat muzik lama, tempat ini kemungkinan tempat menyimpan khazana muzik tanah air yang lama, sebagai tempat rujukan dan kajian bagi yang mahu membuat kajian tentang muzik di masa lalu. Etuza nampak rumah tu rumah lama di bina dan agak klasik. 

Inilah Rumah  Yang Etuza Maksudkan.

Gambar rumah ini, Etuza ambil ketika di dalam Bas Pelancong
di Kuala Terengganu. Gambar ORIGINAL dari Etuza.

Kepada blogger orang Terengganu, ada tak anda sampai ke sini melihat apa di dalam rumah ini?. Etuza fikir inilah antara SEJARAH yang perlu di jaga, dan perlu penambahbaikan agar tempat ini lebih dikunjungi ramai VISITOR ke Terengganu. ( Mohon maaf jika tajuk entri ini agak tak sedap di baca oleh masyarakat di Terengganu ya.) Pada Etuza rumah ini unik dengan adanya gambar artis lama, ia seolah memperlihatkan kepada umum bahawa usah kita lupa orang lama. Salam mesra dari Etuza.

Catat Ulasan

16 Ulasan

  1. Hihi saya org teganu pun tak pernah nmpk rumah ni etuza, al maklum balik pun sekali sekala saja, kat daerah mana ni letaknya, nnt kalo tau lokasi nya lain kali balik bolehla kami pergi tengok juga.

    BalasPadam
  2. terus klik nampak terengganu.
    dekat sangat dengan rumah saya ni cikgu.
    Setahu saya , rumah ini dijadikan kedai menjual cd cd lagu macam macam lah. Tak pernah singgah tapi selalu lalu depan rumah ni ^^

    BalasPadam
  3. Wah uniknya rumah klasik Terengganu ni...mungkinkah mini muzium muzik atau penghuni nya minst muzik.

    BalasPadam
  4. rumah ini perlu dikomersial lagi agar ramai lagi yang tahu

    BalasPadam
  5. saya org ganu xpernah sampai kat sini cikgu.. hihih

    BalasPadam
  6. pernah gi terengganu tapi tak pernah taw kewujudan kawasan ni,, next time gi leh singgah nih

    BalasPadam
  7. Rumah ni betul ada di Kuala terengganu..nampak rumah ini hati saya sayu, nilah bukti binaan orang lama, oleh itu jangan lupakan orang lama, penggiat seni

    BalasPadam
  8. Cikgu Nor Azimah di Kuala Terenggangu agaknya tu..tak sure..jalan2 sekitar Kuala Terengganu ja hari tu ..nampak tepi jalan. Kami ada juga ke Muzim Terengganu, seni ukirnya cantik bak istana

    BalasPadam
  9. Rumah lama lama, mmg kena jaga, design mcm ni mmg antik, sekarang ni semua nak design moden .. By the way, hadiah top pengkomen di blog etuza, saya tak terima lagi .. Boleh tak bagi saya tracking number bungkusan tu? boleh email saya di sukasukasurirumah@gmail.com ... Terima kasih.

    BalasPadam
  10. Memang antik dan klasik betul rumah ni. Teringin nak taw apa di dalamnya. hihi

    BalasPadam
  11. Selalu ke Terengganu tapi tak singgah tempat2 menarik.😄

    BalasPadam
  12. Baru tahu ttg rumah ni.. teringin juga nak singgah klu berkunjung ke KT nanti.

    BalasPadam
  13. Huhuhu rumah klasik terengganu ke cikgu . Saya org ganu pon tatau walaupon lalu ulang alik time balik ganu. Setahu saya ni tempat jual cd dan barangan muzik huhu .. tatau la betul ke tak . Kot2 sekarang dah tukar jadi rumah klasik pulak

    BalasPadam
  14. Kalau betul2 nak tgk rumah klasik terengganu ada Cikgu .. kat sini Terrapuri Heritage Village antara yang masih mengekalkan ciri asal rumah Melayu asli Terengganu.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.