Sistem Baru KPM Peperiksaan Tahap 1 Ditiadakan

Sistem Baru KPM Peperiksaan Tahap 1 Ditiadakan 

Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Awal pagi ini, YB Dr. Maszlee Malik iaitu Menteri Pendidikan Malaysia telah mengeluarkan kenyataan di laman Twitter miliknya tentang peperiksaan murid tahap satu yang akan dimansuhkan
Menurut kenyataan tersebut, Dr. Maszlee Malik mengatakan bahawa setiap peperiksaan bagi murid Tahap 1 iaitu darjah satu, dua dan tiga akan mula dimansuhkan bermula tahun 2019.
Ianya juga bakal digantikan dengan pentaksiran yang lebih objektif bermula tahun depan. Kenyataan YB Dr. Maszlee Malik menerusi laman Twitternya.
Gambar hiasan sahaja..Naik Klik Lagi SINI

Apapun perubahan tugas guru adalah mendidik murid di sekolah agar berdisiplin serta berubah menjadi murid yang cerdik pandai  dalam aspek membaca, menulis dan mengira. Tak lama lagi kembali  ke sekolah. Sudah ready ke dengan RPT & RPH .

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Sekurang2nya dapat mengurangkan sedikit beban tugas guru

    BalasPadam
  2. Msh belum dapat imagine camna system baru tu akan dilaksanakan. Yg pasti anak bakal terbabit, thn 3 . Harapan semoga system pendidikan Malaysia getting improved. 😊

    BalasPadam
  3. semoga terus semangat mendidik anak bangsa cikgu

    BalasPadam
  4. semoga perubahan ni membawa kesan positif kepada murid , tenaga pelajar dan ibubapa.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.