Memori Baju Purple

Memori baju Purple
Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.
Semua yang digelar manusia memilik kenangan dalam kehidupan ini. Kenangan itu dalam situasi yang menggembirakan atau pun sebaliknya. Kenangan itu dalam keadaan berbagai situasi dan kita laksanakan sebagai khalifah di Bumi Allah ini, baik kenangan manis dalam ingatahn atau pahit untuk di kenang, semua terhimpun menjadi satu sebagai kenangan lalu.

Rupanya kenangan kami sedondon memakai pakaian tema purple masih lagi tersimpan dalam himpunan kenangan gambar di dalam folder komputer Etuza. Terasa gembira melihatnya dan terasa terubat rindu dengan anak-anak di kejauhan. Baju tema purple itu kami pakai sekeluarga sempena  menyambut Hari Raya
pada masa itu.Betul kah warna yang kita pakai itu mempengaruhi emosi atau pemikiran. Sejauh mana kebenarannya terpulang kepada tafsiran anda sendiri.

Tafsiran Etuza tentang Warna Purple.
  • Purple antara warna disukai ramai, pada Etuza purple atau unggu simbolnya ceria, segar dan ada kedamaian melihatnya. Terserah juga pada tafsiran individu sendiri. Jika begitu pakai lah purple apabila ada majlis nanti. 

  • * Merah - Berani DAN BERSEMANGAT
  • * Putih   - Bersih 
  • * Hijau - Segar dan damai,

Permata Hati Etuza dan Mama

Purple sempana hari raya 
Memori Baju Purple

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Salam cikgu.....
    Saya beberapa tahun sudah pun bertemakan warna pepel ni. Memang menarik dan cantik pada mereka yang suka....
    Seronok ye cikgu bila semua anak anak dpt berkumpul meriah cenggini di pagi Raya

    BalasPadam
  2. abe kie pun suka purple sampai umah pun cat purple. wah! dah besar2 anak2 teruna n dara etuza. bila agaknya nak dpt menantu tu?

    BalasPadam
  3. Meriah.. lagi meriah klu pakaian sedondon sekeluarga.. kenangan manis :)

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.