Apa Anda Lakukan?

Apa Anda Lakukan?

Apa Anda Lakukan?
Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Tiba-tiba tersedar dari peraduan, lalu berfikir jam dah masuk jam 5 pagi, seperti biasa. Arh!! rupanya baru jam 3.10 minit pagi. Bila dah sedar dari lena tidak dapat lah pula lelap semula. Elok buat sesuatu. Jika anda dalam situasi terbangun awal pagi sekitar jam 3 pagi apa anda buat? Alamak mohon maaf ya pertanyaan cepu emas ke tu?

Setiap kita ni ada bezanya, cara menangani kehidupan meneruskan kehidupan semestinya kita mahu yang terbaik. Dalam hal tidur, selalunya kita tahu perlu 6 jam tidur yang cukup. Namun jika kita katakan tidur 6 jam tetapi tiada kualiti satu hal yang perlu difikirkan. Tidur kualiti ertinya bagi Etuza biar berapa jam lama anda tidur walau tidak sampai 6 jam tetapi tidur yang cukup kualiti pasti memberikan impak menyihatkan badan dan minda kita, badan terasa segar dan kita rasakan ceria dalam kehidupan kita. InshaAllah.

Apa anda lakukan bila tersedar dari lena seawal pagi. Mudah sahaja, apabila sudah tidak lena, elok bangun dan ambil air sembahyang dan solat lah anda. Berdoa kepadaNya. InshaAllah anda akan merasa tenang sekali. Tidak juga lena, masa semakin hampir ke jam 5 pagi. Ha ambil komputer buka lah line internet. Janji online berhemah klik blog anda baca semula apa juga catatan anda. betulkan ejaan yang salah..ha kan ada manfaat tu.

Selain itu, jika anda kakitangan kerajaan ambil lah stereka dan mulai lah sterika pakaian hari itu yang nak di pakai. InshaAllah isteripun suka hati kurang lah kerjanya kan, bertambah lah sayang sidia pada suami tersayang.

Ha ada lagi ke nak buat apa bila bangun seawal pagi. Mudah ja hiburkan hati tengok anak kucing bermain awal pagi, ha pasti rasa gembira, hilang tekanan dan anda merasakan sungguh hebat kuasa Allah menghidupkan makhluk comel seperti anak-anak kucing anda di rumah. Tips ini sekadar cetusan minda Etuza. Cara hebat paling hebat kala bangun awal ialah KITA MEMBACA AL QURAN NUR KARIM. InshaAllah rahmatnya memayungi kehidupan kita. Bye.
InshaAllah semoga membantu membuka minda masing-masing apabila berlaku situasi terbangun awal pagi dan tidak lagi lelap. Baca bolt merah tu. 

Anak-anak kucing ada masanya amat memberikan kita ceria. main sorok-sorok
dalam poket beg lah si miau ni..

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

9 ulasan

Waalaikumussalam. Alhamdulillah . Terima kasih atas perkongsian abang .

Comeyla sangat si miaw2 tu, main sorok2 mcm tu. Mmg boleh terhibur dan terleka dibuatnya.

penah dpt msg berantai, katanya kalau kita terjaga itu tandanya Allah nak dgr permintaan kita...

Pagi tadi, seawal jam 3pagi si comel mengetuk pintu bilik, rupanya minta nak kuar rumah.

Sementara menunggu ia masuk semula, bermain2 dgn anak2nya..

Kemudian terus masuk dapur, sediakan jawapan.

Pernah dgr.. Klau kita terjaga awai tu selalunya Allah kejutkan kita. ...

setuju dengan cara hebat adalah baca Al-Quran...

In shaa Allah cikgu Etuza.. terima kasih atas peringatan ini. Semoga Allah sentiasa merahmati.. aamiin.

tq atas sharing ni.
ye. sebaiknya kita dikejutkan awal pagi tu, ada hikmahnya.
tahajud 2 rakaat. in shaa Allah.
kalau aida terbangun, sbg ibu, byk la boleh dibuat pepagi gitu, etuza.
ye, seterika baju.
kemas peti ais pun pernah :) hahaha
kumpul baju anak2, cuci. buat sarapan...

Zumal pun ada juga bila terjaga awal dah tak dapat tidur semula, tapi bila siang baru mengantuk

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Label

Ceritaku (548) Agama (542) Ucapan (491) Berita (423) Doa (386) Dunia Blog (382) Promosi. (363) Info Lelaki (345) Pengalaman (301) Anak (292) Tips Blog (291) Pendidikan (278) Nasihat (247) Pelancongan (244) Kasih sayang (241) Berita Keningau (217) Alam Semulajadi (205) Rasa Bahagia (204) Hadiah (183) Gambar (169) Keluarga (148) Sejarah (142) Ekonomi (129) Segmen (124) Blog (114) kesihatan (98) Percutian (88) Tentang lelaki (76) Bunga (75) Cinta (60) Isu Semasa (60) Motivasi (60) Rumah tangga (56) Tumbuhan (56) Budaya (54) Makanan (52) Resipi (50) Nilai Moral (48) Cari Makan (42) Masyarakat (42) Haiwan (38) Sahabat Blog (38) Herba (33) Award (32) Promosi Nuffnang (32) Harijadi (31) Perkahwinan (31) Sajak (31) Kucing (30) Sekolah (29) Sukan (27) Kata Madah (25) Artis (24) Tips (21) Rasullah SAW (20) Seni (20) Lanskap (19) Restoran (17) Iklan (16) Majlis Kahwin (13) Tazkirah (13) Hari Jumaat (11) Masjid (10) Petua (10) Wordless Wednesday (10) Kalender (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Anak Buah (7) Elken (7) Grafik (7) Pantun Melayu (7) Politik (7) Kuiz (6) Peristiwa (6) Takziah (6) Hari Raya (5) Ikan (5) Jantung (5) Kereta (5) Universiti (5) Buah (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Cuaca (2) Rumahtangga (2) Tahun Baru (2) Tutorial (2) Umrah (2) BRIM (1) Bunga Kertas (1) Hotel (1) Laman (1) Seo (1) Teknologi (1) a (1) hARI mALAYSIA (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger