Tetamu Etuza Minggu Ini

Tetamu Etuza Minggu Ini 

Tetamu Istemewa Etuza Pagi Jumaat Minggu Ini..

Asalamualaikum wbt.

Minggu ini agak kerap teratak Etuza di datangi tetamu yang sangat istemewa. Mereka ini orang-orang beriman yang sentiasa mengingatkan kita tetang kebesaran dan ketaqwaan kepada Allah yang maha esa. Ya Allah syukur kepadaMu kerana berpeluang didatangi mereka ini di bulan Disember 2016.

Jika ada tetamu yang hendak datang kita sebagai tuan rumah kena hargai mereka. Mungkin ada sesuatu yang hendak dihubungkan dari segi persaudaraan sesama Islam dan ukuhuwa. Layan mereka dengan sebaiknya. Jika ada kelebihan berilah juadah sekadar minuman dan makanan yang ada. InshaAllah akan ada kemesraan dan kasih sayang sesama manusia. 

Kehadiran tetamu gambar 1 adalah ingin menemui anakanda Afif putera Etuza yang ke3. Mereka hendak merancang satu perjalanan atau iktikat 3 hari dari surau ke surau di setiap kampung. Etuza beri izin kepada anakanda Afif namun tidak meninggalkan kelas tambahan yang berlangsung tiap isnin dan selasa. Tidak apa beri dia peluang bersama kawan-kawan dengan melakukan amalan yang baik ketika cuti sekolah.

Tetamu di gambar bawah itu baru kemarin hari sabtu dirakam. Mereka ini keluarga Etuza yang selalunya tidak sempat berhari raya bersama, jarang balik ke kampung disebabkan mereka jauh dan kadangkala ada masalah kenderaan untuk balik kampung. Namun petang sabtu kemarin mereka dengan izin Allah sempat ke rumah Etuza. Banyak cerita dikongsikan oleh saudaraku Razali. Tentang kebunnya yang baru dibuka di jalan Kimanis Kota Kinabalu dan hal anak-anak pastinya. Anak-anaknya yang ramai begitu riang berlari-lari di laman. Kelihatan mereka merasa nikmat melihat keindahan bunga-bunga di laman Etuza. Syukur kepada Allah atas pertemuan kami ini.

Sebelum berundur KALENDER ISTEMEWA   cuba anda klik untuk melihat laman yang memaparkan kalaendar menarik ini. Jangan lupa, bye!

Tetamu Istemewa Etuza Petang Sabtu Minggu Ini..
( Lepas mereka siapa lagi agaknya yang nak datang di teratak Etuza)

Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. Tetamu datang petanda pembawa rezeki
    layanlah tetamu kita sebaik2nya.

    BalasPadam
  2. Semoga dimudahkan urusan rezeki WP.terima kasih

    BalasPadam
  3. MEMANG SUKA MELAYANI KEHADIRAN TETAMU YG MENGGEMBIRAKAN KITA...

    BalasPadam
  4. Seronok melayan tetamu datang.. sesekali menjenguk macam saudara etuza tu memang banyak cerita dikongsi..

    BalasPadam
  5. seronok kan bila kita menrima tetamu....kebun di jalan kimanis..kebun apa tu ya

    BalasPadam
  6. A very nice post. Will visit again. Just checkout once mine too. Here you can get Free Printable Islamic Calender.
    http://freeprintablecalendar123.com/2016/09/01/august-2017-islamic-calendar-templates/

    BalasPadam
  7. Amazing post
    loved reading it
    See this for more lovable stuff-
    http://freeprintablecalendar123.com/2016/09/29/august-2017-calendar-pdf/ and
    http://freeprintablecalendar123.com/2016/09/29/october-2017-calendar-holidays/
    Thankyou for such a nice post and also for viewing this




    BalasPadam
  8. also check Windows 7 Loader is an effective activation computer software program usually utilized to activate Windows 7 http://www.paperduke.com/ t has some great characteristics that would help everyone to grow with their required way. September 2017 also check

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.