Kongsi Apa Ada Dalam Rumah Kebudayaan Murut Di Sabah

Kongsi Apa Ada Dalam Rumah Kebudayaan Murut Di Sabah
Gambar Kenangan Kami
Kaunter pendaftaran dan ada ruang menunggu
tempat duduk diperbuat daripada bambu
Inilah dalam rumah kebudayaan Murut di Sabah..unik dengan
corak dan bentuk serta koleksi alat zaman lampau budaya mereka..
Alat muzik..anak-anak Etuza ambil kesempatan
memukul gong itu..menarik kedengaran
bunyi paluan muzik tradisional..
Ha lagi nampak jelas peralatan muzik tradisional..budaya
Murut di Sabah
Ambil gambar Alya..pandangan mini pentas yang unik..
hebat juga dalam rumah kebudayaan Murut di Sabah ini..berbaloi datang..
melihat keindahan panorama Tenom yang menarik
pelancong luar dan dalam negara..



Catat Ulasan

16 Ulasan

  1. Balasan
    1. terima kasih hanum..memang meriah..besar bangunan ni

      Padam
  2. seronok jugak kan menyelami budaya kaum yg ada kt mesia ni... hihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang seronok Deanna dapat kenal dan tahu budaya mereka...

      Padam
  3. Tidak dinafikan di Sabah memang banyak etnik itulah yg uniknya di sana. Kakak terpegun melihat paparan yg cikgu buat di sini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul masyarakat Sabah berbilang kaum..pelbagai suku bangsa. Tapi bagi yang dah peluk agama Islam..kita tak jauh beza kakzakie..sama ja..cuma orang lama yang masuh nak kekalkan budaya masa lalu.Demi genarasi masa kini..

      Padam
  4. Wah rumah kebudayaan murut :) terbaik cikgu..

    Mau try speaking murut dulu...

    Kansaian ra orou amai :) ... Enjoy kamu am amai lumayau ra baloi nu kebudayaan murut...

    hikhik simple saja.. nda tahu betul atau tidak.

    Paringkuanangan am amai :)..

    BalasPadam
  5. wahh...che gu pandai bahasa murut lah. che gu memang hebat. saya bagi 4 bintang :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hhaha 4 bintang, sikit ja faham ni ewen, Etuza ni suku kaum kadazan Dusun...bahasa kaum Etuza tu ok lah lebih dari 4 bintang pun ok hahaha..terima kasih ya

      Padam
  6. Wah..pandai cikg berbahasa murut

    BalasPadam
    Balasan
    1. sikit ja tu cik akak..tak pandai sangat. kena belajar..kebetulan ja boleh jawab cakap calpatrik tu

      Padam
    2. sikit ja tu cik akak..tak pandai sangat. kena belajar..kebetulan ja boleh jawab cakap calpatrik tu

      Padam
  7. Banyaknya tempat2 menarik di Sabah, urmmmmmmmmmmmmmm nampak gayanya kena rancang ke sana, Insya Allah jika diizinkanNya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asalam Umi..wah..semoga dimudahkan urusan ya, kena rancanga tul2. Kalau ke Sabah kena ke KKIK dahulu tu. Etuza cadangkan menginap di Hotel tabung Haji ...ambil lah beberapa hari kan. kalau sehari dua ..tak dapat bersiaran...

      Padam
    2. Asalam Umi..wah..semoga dimudahkan urusan ya, kena rancanga tul2. Kalau ke Sabah kena ke KKIK dahulu tu. Etuza cadangkan menginap di Hotel tabung Haji ...ambil lah beberapa hari kan. kalau sehari dua ..tak dapat bersiaran...

      Padam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.