Ambillah Sarapan Dulu

Ambillah Sarapan Dulu

Ambillah Sarapan Dulu
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Asalamualaikum & Salam Sejahtera. 
Hendak pergi kemana hari ini? Hendak pergi kerja pastinya ke pejabat dan di gedung-gedung kerajaan atau swasta yang bekerja makan gaji. Yang bekerja sendiri demikian juga, biar kemana pun kita ingatkan diri bahawa AMBIL LAH SARAPAN DULU
Ada pembacaan Etuza bahawa hal sarapan itu jangan sekali di remahkan usah acuh tak acuh. Pernah diri ini begitu sibuk nak cepat ke tempat kerja. Lupa ambil sarapan, tiba-tiba badan bergetar pedih dekat perut, maknanya tiada apa-apa tenaga lagi dalam usus Etuza. masa itu baru sedar rupanya dah jam 10 pagi belum sarapan.

makanan free hadui lazatnya. Terima kasih nikmatMu ya Allah

Lalu Etuza meninggalkan kerja dengan cara berhemah, meminta izin keluar dan menuju ke kantin yang ada di luar tempat kerja. Alhamdulillah badan bergegar beransur hilang, tenaga perlahan kembali dan tubuh badan terasa amat segar. Kawan-kawan, awal pagi minumlah air suam jika ada madu ambillah sesudu teh baca Bissmillah minumlah inshaAllah badan akan sentiasa bertenaga. Selain itu ambillah sepotong roti makan untuk alas perut seketika. Sibuk macamana sekalipun kita harus AMBIL LAH SARAPAN DULU YA.

makanan free hai dua jenis sekali ambil  mama seorang ni..hehehe
Baiklah ni nak pesan AMBIL LAH SARAPAN DULU!!!

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

9 ulasan

Nasihat untuk diri sendiri..dan semua rakan2 di mana juga berada.Ikhlas di hati ini.

Setiap pagi WP pasti ambik sarapan berat sebelum pergi kerja.

Alhamdulillah rezeki dapat sarapan. Sedap tengok.

salam pgi etuza..:)

selamat pagi. saya memang wajib kena ambik sarapan. Kalau tak nanti tak de tenaga. huhu



jemput singgah :) https://messarah.blogspot.com/2018/11/life-update-mese-occupato-busy-month.html

Terima kasih yang datang singgah dan tinggalkan jejak..

sarapan tu paling penting, tak boleh skip

Sebelum ke tempat keja, sekadar alas perut dengan kopi o, tak selera nak makan walaupun setiap pagi wajib masak..

Mungkin juga sebab kejarkan masa. .

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Label

Ceritaku (549) Agama (542) Ucapan (491) Berita (423) Doa (386) Dunia Blog (383) Promosi. (363) Info Lelaki (345) Pengalaman (301) Anak (292) Tips Blog (291) Pendidikan (278) Nasihat (247) Pelancongan (244) Kasih sayang (241) Berita Keningau (217) Alam Semulajadi (205) Rasa Bahagia (204) Hadiah (184) Gambar (169) Keluarga (148) Sejarah (142) Ekonomi (129) Segmen (124) Blog (114) kesihatan (98) Percutian (88) Tentang lelaki (77) Bunga (75) Cinta (60) Isu Semasa (60) Motivasi (60) Rumah tangga (56) Tumbuhan (56) Budaya (54) Makanan (52) Resipi (50) Nilai Moral (48) Cari Makan (42) Masyarakat (42) Sahabat Blog (39) Haiwan (38) Herba (33) Award (32) Promosi Nuffnang (32) Harijadi (31) Perkahwinan (31) Sajak (31) Kucing (30) Sekolah (29) Sukan (27) Kata Madah (25) Artis (24) Tips (21) Rasullah SAW (20) Seni (20) Lanskap (19) Restoran (17) Iklan (16) Majlis Kahwin (13) Tazkirah (13) Hari Jumaat (11) Masjid (10) Petua (10) Wordless Wednesday (10) Kalender (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Anak Buah (7) Elken (7) Grafik (7) Pantun Melayu (7) Politik (7) Kuiz (6) Peristiwa (6) Takziah (6) Hari Raya (5) Ikan (5) Jantung (5) Kereta (5) Universiti (5) Buah (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Cuaca (2) Rumahtangga (2) Tahun Baru (2) Tutorial (2) Umrah (2) BRIM (1) Bunga Kertas (1) Hotel (1) Laman (1) Seo (1) Teknologi (1) a (1) hARI mALAYSIA (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger