Masjid Kristal Kuala Terangganu

Masjid Kristal Kuala Terangganu 

Asalamualaikum & Salam Sejahtera


 Masjid Kristal yang di bina di Kuala Terengganu memang sangat cantik, unik dan kreatif corak binaannya. Buktinya Etuza sendiri melihatnya di depan mata. Etuza sebelum ini hanya melihat di laman sosial seperti di Blog, facebook atau di majalah sahaja, kini benar-benar melihat di depan mata apabila kami bersiaran atau datang melawat di Kuala Terengganu dan sekitarnya.

Tahun ini nampaknya Etuza dan isteri agak banyak flight apabila menumpang rezeki anak. Anak ke 5 Etuza mendapat kesempatan melanjutkan pelajaran di UNIZA Terengganu dalam jurusan Diploma Pengajian Islam. Kesempatan datang di Terengganu kami manfaatkan melihat sekitar Terangganu bagi tempat tertentu yang kami sempat melawatnya.

Melawat Masjid Kristal menjadi salah satu distinasi. Alhamdulillah sampai juga di Masjid ini. Memang ramai yang datang berkunjung dari berbagai negeri melihat masjid ini. Tapi sayang Masjid Kristal ini masih ditutup kerana ada keretakan di ruang tengah masjid ini. Masuk ke dalam adalah dilarang untuk mengelakkan sebarang kemalangan yang tidak dijangka. Infor yang Etuza dapat ialah Masjid Kristal di Kuala Terengganu adalah sebuah Masjid Tercantik di Asia Tenggara. Baiklah lihat gambar-gambar Masjid Kristal ini, semoga mendapat hidayah. Selamat membaca.








Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. Wahhhh Najihah pun ada ambil gambar exactly kat mana keluarga Etuza duduk. Masa Najihah pergi pun still ada construction...Wahhh Unisza adalah pilihan Universiti masa Najihah nak biat permohonan UPU. Hehe tetapi rezeki di lain

    BalasPadam
  2. Tak puas sini hari tu ..inshaallah akan datang lagi

    BalasPadam
  3. went there almost 10 years back. hahahaha lama gila x jejak kaki kt sana

    BalasPadam
  4. Adik yg dok dekat ni pun blom pergi ke sini. Huhuhu...

    BalasPadam
  5. Asalam Cg Abam, kena pergi ya..niat baik melihat kebesaran Allah..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.