Ucapan Terima Kasih

Ucapan Terima Kasih
Asalamualaikum & Salam Sejahtera.



Ucapan atau ungkapan TERIMA KASIH merupakan satu ucapan bernilai dan berharga sekali. Perkataan ini mempunyai nilai yang amat tinggi. Ucapan terima kasih itu terucap apabila kita merasa sangat suka diberi sesuatu seperti hadiah, di beri pujian dan di berikan layanan yang cukup bermakna kepada kita. 

Ucapan terima kasih terlalu biasa kita dengar, akan tetapi apabila kita menghulur kebaikan, kita berikan kerjasama, membantu dengan penuh keikhlasan, dalam keadaan susah kita bantu kita masih bersama untuk meleraikan masalah yang timbul. Selepas itu setelah selesai masalah kita bagaikan dilupakan, tanpa disedari ucapan terima kasih itu tidak dizahirkan. Disinilah letak begitu mudah kita lupa menyatakan TERIMA KASIH sedangkan hampir setiap saat kita mendengar masyarakat mengungkapkannya. Dan jika di sekolah terima kasih ini merupakan rule dalam piawaian kelas sebenarnya. Setiap masa akan ada ucapan TERIM KASIH dari semua murid. Sayang perkara mudah sekali kita lafazkan begitu sukar terlafaz andai kita beratkan hati untuk amalkan perkara yang mudah. Ucapkan lah terima kasih sebaik anda diberi pertolongan inshaAllah.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Memuji Allah adalah kewajiban kita. Semoga mudah ucapkan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang membantu kita,.aamiin

    BalasPadam
  2. Singgah sini Cikgu etuza. Lama rasanya Tak ke sini. Saya sendiri pun agak kurang berikan Masa untuk layari blog buat seketika

    BalasPadam
  3. Terima kasih sudi singgah blog saya

    BalasPadam
  4. ucapan terima kasih tanda syukur kepada Allah

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.