Melihat Proses Sembelihan Lembu Korban

     Dalam watsup anak di rantau kata minta izin ikut teman serumah ikut teman ke KB Kelantan. Katanya dekat saja dari tempat study. Teman ajak berhari raya aidil adha di rumah teman. Tengok mereka sembelih lembu.

Ayah minta lah send gambar ke watsupp, nak tengok suasana di KB bila ada majlis hari Raya Aidil Adha. Beberapa minit kemudian ini lah hasilnya, beberapa cantuman gambar proses sembelihan lembu di rumah teman sekuliah anak Etuza. Teman blogger rasanya boleh cam muka anak lelaki Etuza tu, sebab ada beberapa kali dia dah menghias blog Etuza. Kemudian agaknya muka lain, mean muka Sabahan. 

Etuza sangat bertuah dapat kenal kan anak Etuza dengan orang2 sana, khasnya rakan sekuliah anak Etuza. Bagus2 dan senang berkawan dengan anak leleki Etuza. Semoga keluarga yang ada sembelih lembu ni mendapat kebahagiaan di dunia dan di akhirat. 

Kita sama sahaja, walau terpisah jauh, kita adalah hambaNya yang harapkan redhaNya. Apatah lagi kita dalam Malaysia. Kepada anak lelaki Etuza bersyukurlah dapat kawan2 yang baik hati. Ayah nak pesan satu perkara " Kemaskan rambut ya, baru molek" 

Proses dan cara ikat lembu sembelihan...parang kena tajam
so hati-hati dengan percikan darah...
Inilah gambar2  kawan-kawan sekuliah anak lelaki Etuza.
Antaranya Yassin, Zariff , Musriff ...Semoga mereka berjaya..
tak lama lagi praktikal katanya..alhamdulillah tak terasa...
Teman sekuliah anak Etuza Yassin ni pernah ke rumah Etuza pada hari raya tahun ini. Yang tangan bersimpul tutup muka tu Yassin nama dia. Memang rapat dengan anak Etuza. Terima kasih kepada Yassin kerana menyenangi anak lelaki Etuza. Good luck anda semua.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Acara korban selain satu ibadah ianya juga dapat mengeratkan silaturrahim. Terasa akan kekuatan sesama Islam bila bersatu.
    Semoga Yassin berjaya menggapai impian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. di mana juga Islam itu bersaudara, BM Yassin kawan akan Etuza. amin mogga dia berjaya

      Padam
  2. Org sabah kalau di semenanjung mmg senang dpt kawan. Kakak ipar ana pun orang sabah jugak.

    BalasPadam
  3. CP masa study kat Johor pun jarang balik kampung bila bercuti. kawan-kawan suka ajak ke rumah mereka. Masa tu la kita boleh merapatkan silaturrahim. Alhamdullilah sampai sekarang masih berhubung. Dah macam keluarga sendiri.

    BalasPadam
  4. syukur dpt peluang utk lihat cara sebelihan tu pengalaman berharga buat ank cikgu

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.