Azie Daftar Ceramah Pemanduan Berhemah & Bengkel Di IDA

Aktiviti Pengisian Masa Sepanjang Menunggu 
Result SPM - Datanglah Ke Ceramah Pemanduan 
Berhemah Sebanyak 6 Jam.

 Ini di luar pendaftaran untuk mengikuti Ceramah Bengel kelas D & E 
di Pejabat IDA Keningau Interior Driving Academy. Mama sedang minta
daftarkan Azie untuk first Ceramah sebanyak 6 jam.

Ada disediakan surau di IDA ni, tapi kena ambil kunci
di Pejabat IDA. IDA kira terbaik juga perkhidmatan sini..

Cerita Semalam & ganbar berbicara.

    Etuza Photography ( hehehe ) tak bertauliah ..ambil kesempatan mengambil gambar sekitar IDA ( Tempat belajar  memandu- Driving Academy ) Di Jalan  Petikang Ulu Keningau, Sabah. Besar juga kawasan ini.

    15hb 12 2014 ( isnin ) Etuza da mama bawa Azie ke IDA untuk first ceramah pemanduan berhemah selama 6 Jam. Kalau di Keningau pejabat IDA hanya menawarkan sesi ceramah dan bengkel selama 6 Jam. Selepas itu masuk ke Bilik Relex - Ujian komputer pemanduan atau undang-undang pemanduan berhemah. Langkah ke tiga baru lah daftar untuk sesi  20 jam belajar semua cara memandu dengan betul.

Etuza ingat masa Etuza ada juga kena tengking tutor tu. Lucu pun ada bila ingat. Harap Azie tahan tukul lah kerana semua itu  untuk membin a semangat berani dan cepat pandai. Ada juga Etuza nampak wanita hingga menangis .. sebab lama sangat nak pandai...frust lah tu.

Nota : Pandu dengan selamat kereta anda. Usah memandu ikut perasaan. Bertimbang rasalah terhadap pemandu dan pejalan kaki yang lain.

Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. nak memandu hati kena kental..kan?/heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aga2 berap lmh baru kita kna pagil p ceramah

      Padam
  2. Mudah2an Azie berjaya.. Kat Sabah berapa agaknya caj belajar memandu?

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Thn bila Zarul ambil lesen :-) mesti masih baru kan

      Padam
  4. InsyaAllah... semoga berjaya lulus. Senanglah cikgu nanti ye...

    BalasPadam
  5. baguslah ambil lesen awal2. :)

    BalasPadam
  6. ASSALAM MOGA AZIE LULUS UJIANNYA...

    BalasPadam
  7. baru pegi dgr ceramah kan..belum ambil ujian bertulis lagi..berapa perlu bayar utk belajar kelas memandu skrg ni ye..dgr khabar cecah RM1000 betul ke

    BalasPadam
  8. kalau di keningau memang cecah lebih rm1000 tu jm silap2 dekat2 2 ribu..kalau asyik gagal di bilik relex lagi lah bertambah kos hinga kena ambil lagi hingga selesai..ada di bilik relex tak lepas2 hingga 5 kali. Etuza bertahun yang lalu ngam2 ja lulus 51/52 ada satu ja salah..anak lelaki Etuza tak lepas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahal tu cikgu...kalau ada yang 5 kali pun masih failed mmg org tu x putus asa..nasi baik waktu JM ambil lesen tu x de lah semahal skrg..harapan JM agar Azie dapat jawab utk soalan berkomputer dgn jayanya nanti..x perlu nk mengulang lagi..itu pun melibatkan kos kan..ada gak nk minta adik yg belajar di klej tu ambil lesen kalau harga camtu padamkan dulu lah hasrat tu

      Padam
  9. In shaa Allah semoga lulus & lancar segalanya... :)

    BalasPadam
  10. semoga anak dara manis tu kuat semangatnya ya...

    BalasPadam
  11. Aga2 barap lmh.muda mudahn habis buln n kna paglin p carmh

    BalasPadam
  12. Selamat sejahtera....berapa lama tempoh pembatalan lesen P yg dah tamat 2 tahun tapi sda limpas 4 bulan belum lagi tukar CDL... berapa bayaran denda tu ar...tq...

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.