Serlahan Kecantikan Bunga Akar Dani

Serlahan Kecantikan Bunga Akar Dani

Serlahan Kecantikan Bunga Akar Dani
Asalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua.

PKP, duduk di rumah, akhirnya kena keluar juga ambil udara segar di luar rumah, persekitaran rumah saja. Tidak lebih dari kawasan rumah.Terlihat bunga berjuntaian menyerlah merah bersulam warna bunga pink cair. Subahanallah, selain menyerlahkan kecantikan keharuman sekitar rumah juga sungguh melekat di hidung. Rupanya Bunga Akar Dani yang jarang di lihat, telah berbunga di laman Etuza. Depan rumah dekat garaj kereta. Hati ini girang gembira kerana dapat menikmati keindahan Bunga Akar Dani di laman. Anda tengoklah Bunga Akar Dani di laman Etuza.

Pembenihan : Keratan Batang ( sangat mudah tumbuh )
Tempat Di tanam :Dalam pasu besar atau di tanah
Jenis Batang : Batang melilit melingkar
Warna Bunga : Merah, putih dan pink.

Kelebihan Bunga Akar Dani : Bunganya wangi dan sangat mudah di tanam


Lihat juga tanaman Etuza Pokok Kesum.
Di tanam minggu lalu..harap segar dan tumbuh subur.

Tanaman musim PKP April - Mei 2020


Etuza sangkutkan pada pagar agar mudah berjuntai bila dah tumbuh.
Mungkin aktiviti ini menjadikan anda merasa senang di rumah.
STAY AT HOME, SAFE YOUR FAMILY


Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

14 ulasan

Cantik..

Jemput meriahkan segmen ejulz yer 😊

https://ejulz.blogspot.com/2020/04/segmen-ucapan-buat-frontliners-covid-19.html?m=1

cantik bunga akar tu. menyerlah warnanya~

Musim pkp ramai isi masa dengan berkebun. Hobi yang baik

Cantiknya bunga tu.

Saya panggil bunga jarum.

wah cantik bunganya cikgu

antara bunga kesukaan kak ana ni Etuza, cantik dan wangi pul tu, di kampung ada pokoknya kat rumah sendiri tak pernah try tanam pula mungkin ruang agak terhad kt sini

saya cuba tanam byk benda dkt laman. serba x menjadi. huhuhu

Aktiviti yang berfaedah musim pkp.

Cantik, bunga dia lawo wangi pulak tu

Cantikkk. Ni kalau mak saya nampak mesti nak tanam hehe.

Akar dani tu mmg harum semerbak kan cikgu...

Cantik bunyanya. Rasa macam pernah lihat sekitar rumah

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Label

Ceritaku (549) Agama (543) Ucapan (492) Berita (423) Doa (387) Dunia Blog (385) Promosi. (363) Info Lelaki (345) Pengalaman (302) Anak (293) Tips Blog (291) Pendidikan (279) Nasihat (247) Pelancongan (245) Kasih sayang (241) Berita Keningau (219) Alam Semulajadi (209) Rasa Bahagia (204) Hadiah (186) Gambar (169) Keluarga (149) Sejarah (142) Ekonomi (129) Segmen (124) Blog (114) kesihatan (99) Percutian (88) Bunga (79) Tentang lelaki (77) Cinta (60) Isu Semasa (60) Motivasi (60) Tumbuhan (57) Rumah tangga (56) Budaya (54) Makanan (52) Resipi (51) Nilai Moral (48) Cari Makan (42) Masyarakat (42) Haiwan (39) Sahabat Blog (39) Herba (33) Award (32) Promosi Nuffnang (32) Harijadi (31) Perkahwinan (31) Sajak (31) Sekolah (31) Kucing (30) Sukan (27) Kata Madah (25) Artis (24) Tips (21) Rasullah SAW (20) Seni (20) Lanskap (19) Restoran (18) Iklan (16) Majlis Kahwin (13) Tazkirah (13) Hari Jumaat (11) Masjid (10) Petua (10) Wordless Wednesday (10) Kalender (9) Bulat (8) Elken (8) Lirik Lagu (8) Anak Buah (7) Grafik (7) Pantun Melayu (7) Politik (7) Kuiz (6) Peristiwa (6) Takziah (6) Hari Raya (5) Ikan (5) Jantung (5) Kereta (5) Universiti (5) Banjir (3) Buah (3) Pertunangan (3) Cuaca (2) Rumahtangga (2) Tahun Baru (2) Tutorial (2) Umrah (2) Adsen (1) BRIM (1) Bunga Kertas (1) GIVEAWAY (1) Hotel (1) Laman (1) Laporan (1) Promosi (1) Seo (1) Teknologi (1) a (1) hARI mALAYSIA (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger