Kepuasan Berblog!

Kepuasan Berblog!

Bertemua dengan anda di udara maya, juga menerusi paparan cerita Etuza dalam blog kegemaran dan Etuza sayangi ini.

Kepuasan berblog! dua kata yang bergabung menjadi kata tanya yang membuat anda terpaku sejenak, berfikir andai kata tanya itu boleh dijawab dengan mudah oleh semua bloggers di mana juga berada.

Kepuasan berblog itu rasanya terserah pada bloggers untuk menyatakan kepuasan mereka dalam berblog selama ini harus bagaimana merai kepuasan dalam berblog. 

Blog terbaik dan memberikan  kepuasan ialah apabila
dalam sehari statistik blog kita naik  mendadak dalam paparan 
di online maya..

Sesetengah orang mungkin puas hati dengan tampilan blog sendiri, pelbagai luahan rasa menyatakan kepuasan berblog, dan tidak kurang juga ramai blogger yang menyatakan rasa masih tidak merasa puas pada blogger sendiri. Kenapa masih berlaku rasa tidak puasa hati pada blog sendiri?.

Menurut Etuza kepuasan dalam berblog boleh jadi seperti di bawah:-

1. Blog menjadi sumber rujukan oleh orang ramai atau masyarakat.
2. Blog sering mendapat ranking tertinggi dalam carian di google search.
3. Blog penuh dengan informasi yang diperlukan masyarakt.
4. Blog mudah paparan dan tiada link laman atau widget yang menangdungi virus.
5. Blog yang sentiasa aktif dengan pengisian infor yang segar dan memberi ilmu kepada ramai pembaca.

Apabila blog mencapai pengunjung yang ramai dan memiliki ciri-ciri seperti yang dinyatakan di atas, maka blogger yang menjadi pemilik blog tersebut harus berbangga diri. Ini kerana blog anda telah begitu cemerlang di udara maya. 

Akan tetapi di sini ingin Etuza nyatakan bahawa KEPUASAN BERBLOG itu tiada digariskan harus blog itu bagaimana. Kepuasan berblog terserah kepada individu blogger masing-masing. Syarat berblog mestilah ada entri dan tempatnya. Jika kita berjaya menyiapkan satu kemasukan entri yang menarik pasti ada perasaan puas sebenarnya. Kesimpulannya hakikatnya sukar untuk mencari dan mencapai kepuasan dalam apa juga perkara begitulah juga dalam dunia blog. Semoga anda menemukan kepuasan dalam kehidupan anda. Jumpa lagi.


Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. hmm susah nak kata tentang maksud kepuasan dlm berblog. Bagi sy apa yg sy sampaikan dlm entry belum dapat sampaikan maksud yg sebenarnya sy ingin sampaikan..

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum.. Sekarang rabia masih lagi perbaiki penulisan rabia dekat blog ni.

    BalasPadam
  3. pada saya blog tuan Etuza cukup bagus. saya belum puas hati dengan blog saya

    BalasPadam
  4. Saya hanyalah blogger suam2 kuku

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.