Inilah Cara Sayangi Malaysia Kita

Inilah Cara Sayangi Malaysia Kita

Asalamualaikum semua pembaca maya. Bertemu lagi di petang hari menerusi blog Etuza ini. Siaran kali ini ialah berkaitan tentang program menghayati Hari Kebangsaan di sekolah Etuza. Setiap tahun memang acara sambutan Bulan Kebangsaan atau Bulan Kemerdekaan akan dilaksanakan di setiap sekolah di Malaysia

Pada fikiran Etuza inilah caranya kita rakyat Malaysia yang lebih dewasa dan yang lebih faham erti kemerdekaan dan lebih dahulu tahu bagaimana pejuang masa lalu menuntut agar negara kita bebas dari cengkaman jajahan pemerintah kuasa barat. 

Bab kerja sebegini memang sangat di tunggu oleh Etuza sendiri, kerana melalui program inilah kita mampu memberi sekerap yang kita suka ucapan atau kata-kata azimat mengenai bagaimana cara lahirkan perasaan cinta dan sayang pada negara kita Malaysia. Dan ternyata ramai malah 100% pelajar sekolah rendah merasa sangat gembira bila dalam bulan Ogos hingga September program ini berlangsung dengan pengisian berbagai aktiviti yang terbuka kepada semua pelajar di sekolah.

Tunjukkan cara ikat Jalur Gemilang..

Seronok melihat anak-anak comel mengusung Jalur Gemilang dalam acara perarakan kibarkan jalur gemilang beramai-ramai mengelilingi kawasan perkampungan di sekolah Etuza. Inilah saat yang di tunggu-tunggu, kerana pada hari kemuncak akan di adakan berbagai acara di pentas. Menyanyi lagu patriotik, bersajak bertemakan kemerdekaan, menari tarian tradisional dan mendengar ucapan menerusi Guru Besar, Pengerusi Pengananjur dan YDP PIBG sekolah serta menyaksikan peragaan pakaian tradisional. Memang menarik dan bertambah menarik apabila adanya penyampaian hadiah kepada si Juara nanti.

Menjadi Ketua Penyelaras Program kena bijak pantas dan bertanggungjawab.

tengok di wajah mereka terpancar harapan masa depan..
ini lah dia genarasi YOUNG yang harus kita didik menjadi perwira bangsa negara


Kehidupan ini sangat bermakna apabila adanya pengetahuan mendalam mengenali siapa diri kita, siapa yang kalungkan nywa di badan yang serba elok ini.

Kehidupan begitu bermakna, kenangan dan memori hidup akan terlakar..tergambar dalam berbagai cara, diucapkan melalui kata-kata, dilukis sebagai gambaran kenangan yang realiti.. gambar-gambar pegun atau gambar bergerak semuanya lakaran kenangan kehidupan kita.Semuanya akan terjadi begitu indah dan bermakna, apabila kita tahu bahawa kehidupan yang kita lalui ini adalah takdirNya, Dialah yang memberikan peluang kehidupan indah ini. hanya insan yang tahu BERSYUKUR akan merasakan keindahan pada kehidupan yang dinikmatinya.

Inilah cara Sayangi Malaysia Kita.



Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. InsyaAllah waris negara di masa mendatang..moga menjadi anak bangsa yang teguh pendirian..cinta agama,bangsa dan bumi Malaysia...aamin.

    BalasPadam
  2. Semangat cintakan negara sememangnya perlu diterapkan dari mereka kanak2 lagi.
    Tahniah.

    BalasPadam
  3. SUKA MELIHAT SEMANGAT PATRIOTISMA TERTANAM DI JIWA GENERASI MUDA

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.