8 Warna Terbaik Bunga Kertas "bougainvillea") Pilihan Etuza

8 Warna Terbaik Bunga Kertas "bougainvillea") Pilihan Etuza

8 Warna Terbaik Bunga Kertas "bougainvillea") Pilihan Etuza
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Asalamualaikum semua..Apa khabar ?

Jika anda belum mengenali Etuza, mari sini baca sedikit minat dan hobi Etuza ketika ada masa senggang. Ha tak boleh duduk diam kat rumah apabila ada masa cuti atau masa lapang. Tangan gatal nak bersihkan laman, kena lah bersihkan sebab depan rumah Etuza banyak tanaman bunga kertas dan pelbagai bunga jenis dedaun. Dan antara bunga paling di gemari ini lah dia bunga kertas. Ada berbagai jenis bunga kertas Etuza yang ada. Cara menanam hingga cara sebenar penjagaan bunga kertas ini Etuza pelajari daripada kawan-kawan yang gemar bunga kertas seperti Etuza. Ringkasnya ini lah dia hasil tangkapan gambar awal pagi hari ini sambil menghirup udara segar . Alhamdulillah agak cantik. Jom lah tengok ya. Jangan malu-malu tengok bunga kertas kesayangan Etuza.

Bunga Kertas Daun Limau Bunga Putih ( Gelaran di daerah Etuza )

Bunga Kertas daun Batik Bunga Emas Kuning Keemasan 

Bunga Kertas Tembikai Daun Hijau Tebal

Bunga Kertas Daun Batik Pink Cair

Bunga Kertas Merah Muda Daun Hijau

Bunga Kertas Cili Red Pink Daun Hijau

Bunga Kertas Monalisa Merah

Bunga Kertas Hujan Panas Bunga Pink Cair

Cantik kan..ha cubalah tanam bunga kertas dalam pasu hari ini. Klik SINI Takziah kepada keluarga Penulis Orang Tamparuli Sabah. Sedih dengan kematiannya. Apa kan daya kita sudah takdir kematiannya begitu. Etuza dapat khabar dari kawan blogger yang aktif Kak Paridah.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

11 ulasan

Wahhh cantiknya. .

Kt rumah saya, bunga kertas dah merajuk, mungkin redup kot sejak berbumbung...

bunga kertas ni kat kampung mak saya ada tanam...macam2 colour.

Warna kuning tu AS belum ada lagi. D8 sini kami gelar "bunga bulang"

Bagi cahaya juga tu Umi Alya..cuba usaha lagi ya

Annur S..seronok melihat bunga2 indah Bunga Kertas ni tahan lasak..

senang nak jaga bunga kertas ni... cukup cahaya air terus hidup... cantik semua warna2 bunga kertas etuza...

saya pun tunggu habis rumah renovate, pastu nak gi ambil bunga kertas ada 3 pasu kat rumah mertua. Pandai jaga memang cantik bunga kertas ni.

Cantik semua color tu. Saya dah 12 tahun tak tanam pokok bunga kertas ni. Dulu pun ada sepokok kat rumah lama. Jenis bunga sepanjang tahun.

Tengok bunga kertas ni teringat dulu kat rumah lama dikelilingi bunga kertas dan bunga raya

dulu umi saya tanam macam-macam warna bunga kertas ni. tapi sayang, bila pindah rumah, tak ada tempat nak letak semua pasu2 tu. jadi dia bawa pindah bunga yang paling lebat berbubga je.

https://www.idayuirdina.com/sharing/cara-urutan-bells-palsy-supaya-cepat-pulih/

dulu umi saya tanam macam-macam warna bunga kertas ni. tapi sayang, bila pindah rumah, tak ada tempat nak letak semua pasu2 tu. jadi dia bawa pindah bunga yang paling lebat berbubga je.

https://www.idayuirdina.com/sharing/cara-urutan-bells-palsy-supaya-cepat-pulih/

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Label

Ceritaku (549) Agama (545) Ucapan (492) Berita (423) Doa (388) Dunia Blog (385) Promosi. (363) Info Lelaki (345) Pengalaman (303) Anak (295) Tips Blog (291) Pendidikan (280) Nasihat (247) Pelancongan (245) Kasih sayang (241) Berita Keningau (219) Alam Semulajadi (209) Rasa Bahagia (204) Hadiah (186) Gambar (170) Keluarga (149) Sejarah (142) Ekonomi (129) Segmen (124) Blog (115) kesihatan (99) Percutian (89) Bunga (79) Tentang lelaki (77) Cinta (60) Isu Semasa (60) Motivasi (60) Tumbuhan (57) Rumah tangga (56) Budaya (54) Makanan (52) Resipi (51) Nilai Moral (48) Cari Makan (43) Masyarakat (42) Haiwan (39) Sahabat Blog (39) Herba (33) Award (32) Promosi Nuffnang (32) Harijadi (31) Perkahwinan (31) Sajak (31) Sekolah (31) Kucing (30) Sukan (27) Kata Madah (25) Artis (24) Tips (21) Rasullah SAW (20) Seni (20) Lanskap (19) Restoran (18) Iklan (17) Tazkirah (15) Majlis Kahwin (13) Hari Jumaat (11) Petua (11) Masjid (10) Wordless Wednesday (10) Kalender (9) Bulat (8) Elken (8) Lirik Lagu (8) Anak Buah (7) Grafik (7) Pantun Melayu (7) Politik (7) Kuiz (6) Peristiwa (6) Takziah (6) Hari Raya (5) Ikan (5) Jantung (5) Kereta (5) Universiti (5) Banjir (3) Buah (3) Pertunangan (3) Cuaca (2) Rumahtangga (2) Tahun Baru (2) Tutorial (2) Umrah (2) a (2) Adsen (1) BRIM (1) Bahasa Arab (1) Bunga Kertas (1) GIVEAWAY (1) Hotel (1) Laman (1) Laporan (1) Promosi (1) Seo (1) Teknologi (1) hARI mALAYSIA (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger