Hidupan Jinak Di Mini Zoo Taman Teruntum Kuantan Pahang

Hidupan Jinak Di Mini Zoo Taman Teruntum Kuantan Pahang
Asalamualaikum & Salam Sejahtera..

Bersua lagi dalam paparan tentang cerita atau pengalaman kami ke Mini Zoo Taman Teruntum, Kuantan Pahang baru-baru ini. Ada rakan blogger bertanya berapa tiket kemasukan ke Mini Zoo ini, kepada At Tramizi ada banner dan ucapan Selamat Datang, sila lah baca ya. Selain itu blogger kesayangan saya Warisan Petani, sabar ha nilah dia antaranya hidupan atau haiwan hidupan dalam Mini Zoo ini. Tengok lah ya.

Ada kuda siap boleh naik, tetapi hanya untuk kanak-kanak sahaja rasanya tu, sebab saiz kuda agak kecil ha janganlah orang dewasa pergi naik atas kuda patah kaki kuda tu. Maaf tidak sempat gambar.  Ramai pengunjung Taman Mini Zoo ini, ada lawatan sambil belajar nampaknya pelajar sekolah rendah seronoknya mereka, suatu masa jika ada usaha lagi mencantikkan Taman Mini Zoo ini lagi lah menarik. Kepada sesiapa individu di Kuatan Pahang yang ada kelebihan berilah sumbangan untuk lagi majukan tempat ini, sebabnya kawasan Taman Mini Zoo ini pasti membantu menambahkan sumber ekonomi negara. Apa taknya berdatangan para pelancong, kesan baik juga kepada Negeri Pahang yang indah ini.

Baiklah setakat ini sahaja, hari ini ada niat hendak meninjau lagi beberapa tempat menarik di Pahang ini. Tengoklah haiwan yang ada dalam blog Etuza. Selamat membaca.








 Ada buaya kan...
Buaya Tembaga tu..






Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Hadoiii..indahnya KuaNTAN pAHANG INI..SAYA SUKA SEKALI ..SUASANA KEINDAHAN nEGERI INI..sYUKUR DAPAT MEMINJAM KEINDAHANNYA INI

    BalasPadam
  2. Mungkin suatu hari nanti kita boleh buat perancangan.

    Boleh naik bas dari indera mahkota kuantan ke daerah terpencil ini @ sewa kereta, boleh kami bawa cikgu dan mama ke beberapa pusat peranginan berdekatan seperti Cameron Highlads, Genting Highlands, fraser hill @ bukit tinggi tapi kena maklum awal, boleh ambil cuti jika tiada halangan.

    BalasPadam
  3. Boleh tahan juga banyak binatang :)

    BalasPadam
  4. Boleh tahan juga banyak binatang :)

    BalasPadam
  5. WAH CIKGU DH SAMPAI SINI YA...MMG CANTIK TEMPAT NI..KAKDH LAMA JUGA X KE KUANTAN

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.