Ke Mana Pada 1 Januari 2016

Ke Mana Pada 1 Januari 2016

Ke Mana Pada 1  Januari 2016
Asalamualaikum & Salam Sejahtera...

Hari ini 1 hb Jan 2016, hari pertama kehidupan kita seisi dunia untuk memulakan era baru 2016.Hampir semua orang meraikan tahun baru dengan berbagai cara dan budaya. Memang hebat kehadiran tahun baru apabila semuanya teruja untuk menyambut dengan cara adakan majlis besar besaran atau secara ala kadar sahaja.

Ke Mana Pada 1  Januari 2016

Inilah persoalan sebenar, ke mana ya pada 1 Jan 2016 ( hari Jumaat ). Etuza memang buat kejutan kepada anak-anak Etuza. Perancangan hendak melawat di Masilau di daerah Ranau, nampaknya tergendala kerana memberi sokongan kepada keluarga Etuza serta menghargai adik-adik Etuza yang merancang adakan majlis doa selamat di rumah mak kami.Rancangan ke Masilou Ranau tergendala seketika...InshaAllah akan dirancang semula pada tahun 2016.

Destinasi Pertama Hari Pertama Jan 2016

* Etuza dan mama bawa anak-anak ke KFC cawangan Keningau, Sabah. Tengok gambar yang Etuza dah kecikkan ..seronok anak-anak hari ini.Nampak meriahkan...Etuza oder pakej RM 41 riinggit, Etuza oder dua set sahaja.

Ke Mana Pada 1  Januari 2016

* Untuk destinasi kedua hari ini ialah kami pergi ke Taman Pamialan. Satu taman yang mempunyai sungai yang jernih dan sangat bagus persekitaran dengan suasan redup akibat adanya pepohon menghalang cahaya mentari terik memancar.

Sudah namanya Taman yang ada tempat bersantai dengan keluarga, pastilah tempat Taman Pamilaan ini akan sesak dengan ramai yang datang ke Taman Pamilaan.Hari ini berderet kereta sampai tiada tempat letak kereta. Tengok pondok rekreasi pula..wah full house lah juga. Apakan daya kami naik juga ke atas untuk buat U Turn untuk patah balik ke rumah. Periksa tepi anak sungai Pamilaan, juga ramai orang dan memang tiada tempat santai bersama anak-anak Etuza. Bukan rezeki kami ke Taman Pamilaan untuk beriadah hari ini.InshaAllah akan bawa anak-anak lagi ke Taman Pamilaan ini.
Inilah papan tanda menuju ke Taman Pamilaan..
Kenangan di bukit di Taman Pamilaan, dan di puncak ini
rumah pemilik Taman Pamilaan.
..

Ke Mana Pada 1  Januari 2016

* Berada di halaman rumah Etuza. Etuza beli bugger untuk anak-anak,minuman dan biskut. Mama hidangkan di atas meja kecil dan kami duduk bersama sambil menikmati juadah yang ala kadar sahaja. Kelihatan anak-anak happy di hari pertama Jan 2016.Seronok kata mereka. Boleh lagi buat di masa-masa akan datang kata anak-anak Etuza. 

Ha ini di halaman Rumah Etuza..di bawah pokok mangga..
kawasan agak lapang selepas Etuza bersihkan..

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

25 ulasan

Alhamdulillah cikgu bersantai dengan keluarga ya...walau pun sederhana tapi menggembirakan itu yang utamakan cikgu..

me n family just due rumah je.. nikmati cute sesungguhnya.. rehat..

wow... meriahnya keluarga etuza,,, semoga bahagia till jannah...

bile dgn family, xtvt ape2 pon jd super marvellous!

Sedapnya makan KFC.... Seronok juga bila makan sekeluarga

Eh anak cikgu etuza yang menyambung pelajaran di Mesir ada bersama tak?

Tak sangka ramai pula yang ke taman pamialan ini

Berkumpulan semuanya pasti seronok. Bagus cikgu etuza. Sikap yang perlu dicontohi IBUBAPA yang lain

Wah, smp malam berjalannya, sakan sungguh, seronok kan, kami tk kemana pun, duk umah je, tk larat la zaman inflasi ni

Asalam aRz..tak ada tu..yg ada anak kedua, dia tengah praktikal tu sekarang ya aRz..takj balik dia

alhamdulillah terima kasih...nampak anak2 boring..so Etuza bawa lah mereka keluar bersiaran tu..kena bagi suspen semua

nanti Etuza akan ke sana ambil gambar..tak seronok ambil gambar ramai yang mandi manda..kita faham lah bab aurat bila manidi ni..semua mandi tak da baju ..terutama lelaki kan...so tak ke anak sungai kat atas ja tu

ini kejutan ni PC tak buat apa dalam rumah semua beli ..terkejut anak2 kemarin..terkena diorang baru dapat bersama2 secara happy. dalam rumah kan masing2 dalam bilik kamar..alo...

asalam terima kasih ya ke laman Etuza

terima kasih ya syukran...amin ya rabbal alamin

ya betul antara dunia kegembiraan kita adalah kala bersama permata hati yakni anak2. tq datang ke laman Etuza ya anda nampaknya blogger baru

sebenarnya tak berapa nak makan ni..demi anak2. Huu benar2 seronok ni aRz..anak2 suka sekali tu..cuma bab bergambar ada yang tak suka hehehe paksa jg ambil gambar

Asalam NA...bawa anak2 bersiaran..tak juga seharian dari jam 2 hingga maghrib..sebaik azan sampai di rumah alhamdulillah dapat tunaikan maghrib..asar kami jemaah di masjid rahim keningau

Salam Cikgu , saya pergi kampus adik ambil dia abis semester.
dan semuanya berkumpul semua adik adik saya .

CP hanya berada di rumah..atur perancangan untuk blog dan team Projek Blogger Utara.

Seronokkan Etuza bila semua dapat makan-makan dan jalan-jalan.

SERONOK Jalan2 cuti..")

yan pi mall je cikgu ..cari belanja dapur n tengok sale

Saya tak kemana-mana 1hb lalu cikgu etuza. Orang rumah pun tidak sihat..;)

Sepanjang hari 1 Jan saya berada di pejabat untuk siapkan kerja2 rasmi & urgent..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (451) Ceritaku (439) Agama (393) Berita (390) Dunia Blog (341) Promosi. (320) Doa (316) Info Lelaki (279) Tips Blog (273) Pengalaman (246) Anak (232) Pendidikan (220) Nasihat (212) Kasih sayang (196) Rasa Bahagia (187) Berita Keningau (185) Hadiah (163) Pelancongan (143) Alam Semulajadi (130) Gambar (124) Sejarah (113) Ekonomi (111) Segmen (108) Keluarga (99) Blog (79) kesihatan (75) Tentang lelaki (74) Isu Semasa (59) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (52) Bunga (45) Resipi (41) Motivasi (39) Cari Makan (38) Nilai Moral (36) Budaya (35) Percutian (34) Award (31) Masyarakat (31) Herba (30) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Haiwan (26) Harijadi (26) Promosi Nuffnang (26) Perkahwinan (22) Kucing (21) Artis (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Sukan (18) Sekolah (14) Iklan (11) Makanan (10) Petua (10) Kalender (9) Lanskap (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Elken (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Restoran (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger