Keajaiban Bunga Orkid

Keajaiban Bunga Orkid

Keajaiban Bunga Orkid
Asalamualaikum  & Salam sejahtera.

Blog Etuza kali ini memperlihatkan keunikan bunga Orkid yang sangat cantik. Bunga Orkid ini di bawa oleh seorang guru wanita yang cukup minat menanam bunga dari pelbagai jenis. 

Kali ini, guru wanita itu membuat iklan di watssup, dan membawa terus ke sekolah untuk di jual kepada rakan guru wanita. Jenis orkid serupa itu, belum ada di laman Etuza. Dan orkid yang menarik ini merupakan oder teman guru yang minat menanam bunga orkid. Sebelum di bawa balik ke rumah masing-masing, guru-guru letak lah di tepi dinding staff guru. Kelihatan amat menarik dan ada keunikan bunga orkid ini.

Keunikan Bunga Orkid

1. Berdaun hijau dan agak tebal.
2. Batang keras dan daun melingkari batang bunga orkid.
3.Akar berjuntai dan akan melekat pada apa juga jenis kayu untuk menumpang.
4. Bunga agak tebal dan rasa seolah seperti baldu.
5. Cantik dan corak amat menarik sekali.
6. Bunga-bunga orkid sangat cantik dan menarik.
7. Tanpa tanah bunga orkid jenis ini boleh tumbuh.
8. Kuntum bunga orkid sangat lasak dan tahan. 
9. Harga bunga orkid sangat mahal dan sesuai di komersil kan.
10. Bunga orkid boleh digantungkan. Bila digantung kan kelihatan pokok orkid amat menarik kerana menghias laman anda,

Tengok keunikan bunga orkid..akar sangat panjang..
pasti untuk menyerap cecair ke ranting orkid dan
memang sangat ajaib dan luar biasa..Subahanallah..

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

10 ulasan

salam cikgu cantik ! rajin cikgu bertanam

lama tak singgah sini maaf cikgu

memang cantik orkid ni etuza, cuma AJ tak berani nak tanam kerana ia memerlukan penjagaan yang agak rapi untuk kekal berbunga sepanjang masa :)

Bunga orkid mmg ada aura pesonanya yg tersendiri... subhanallah...

saya pun sukakan orkid...salah satu sbbnya bunganya bertahan berminggu2...

Subhanallah..cantiknya

Memang cantik bunga orkid ni cikgu etuza..:)

Orkid perlu banyak perhatian..cantik bile orkid berbunga

Orkid cantik tapi malasnya nak bercucuk tanam, balik kerja berkurung jer, x kuar daa

Orkid macam ni...kalau jual dekat ratus ringgit...

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (436) Ceritaku (421) Berita (381) Agama (371) Dunia Blog (327) Promosi. (301) Doa (297) Info Lelaki (267) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (214) Nasihat (205) Pendidikan (205) Kasih sayang (184) Rasa Bahagia (183) Berita Keningau (176) Hadiah (152) Pelancongan (133) Alam Semulajadi (122) Gambar (121) Sejarah (106) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (89) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (64) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Percutian (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Haiwan (22) Perkahwinan (21) Kucing (20) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Lanskap (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Anak Buah (3) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger