Fakta Kucing Aku Insan Biasa & Salam Jumaat

Fakta Kucing Aku Insan Biasa & Salam Jumaat

Asalamualaikum & Salam Sejahtera...

Comel nya Melati ni...pandai lah pula buat aksi..macam faham ja
bila diambil gambar dia...
Fakta Kucing

1. Bulu lembut gebu bersih...serlahkan kecantikan seperti usia Melati..
2. Bijak bergurau dengan tuan pemeliharanya apabila sering dibelai dengan tangan manusia.
3. Rasa ada talian kasih sayang antara manusia dan kucing bila kucing menggesel - geselkan kepala di kaki kita.
4. Kucing betina usah dikurung dalam rumah, kerana kucing akan mengiau tak henti serta kuat dan kuat seolah memprotes untuk keluar dalam rumah.
5. Kucing ada naluri dan perasaan ..lepaskan dalam tempoh yang anda kira sesuai. Selepas itu kucing betina akan masuk sendiri dalam rumah. Pasti tiada lagi bunyi mengiau memanjang memekak kan telinga. Anda faham..tahnia terima kasih.
6. realiti life kucing ( Melati dan Putih ) di laman Etuza.

OPP!! tunggu pula kemunculan ucing betina kami Putih namanya.Juga pandai beraksi bila dihalakan kamera. Terbaik..rugi tak memelihara kucing. Sebab nabi Muhammad saw suka kucing. Nama kucing kesayangan nabi kita ialah MOIZA.
Etuza Insan Biasa 


Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

32 ulasan

salam, singgah pagi . comel kucing kucing tu , kat rumah saya ada 5 ekor anak kucing baru, walaupun saya takut dengan kucing. tapi sekarang macam dah boleh sikit main main dengan kucing ni

Salam jumaat Etuza..
Good info mengenai kucing..
Haiwan kesayangan nabi kita...

Kucing Fida 3 betina 1 jantan..Tapi yg jantan pun perangai mcm betina..haha

Saya pun suka kucing tapi tak boleh bela kucing di kuarters kerajaan,,, kalau balik kampung anak2 memang suka main dengan kucing,, salam jumaat

Assalamualaikum...

Ada juga kucing di rumah kampung...tinggal ibunya semula....anak-anak ibunya telah pergi dulu....sedih2....

kat rumah saya ada sekor kucing yg datang menumpang
bebas keluar masuk rumah
maja..jinak..bila selalu dibelai2..

salam jumaat cikgu...bagusnya rajin cikgu memelihara kucing insyaAllah berbaik sesama makhluk Allah mengundang rezki yg melimpah.

Cuma kucing sangat kuat berak dan kencing dalam rumah kalau tak diajar dari mula kan cikgu etuza..

Suka kucing tapi dok kaw taman, susah sikit nak pelihara.

Lagipun anak bujang saya alergik dengan bulu kucing..

Mrs. A pun bela kucing.
Kucing-kucing tu semua mula asalnya bukanlah kucing Mrs. A tapi anak ambil dari sekolah dan ibu mertua yang bagi.

Salam Jumaat cikgu..
comel kucing..... pandai posing... hehe

betul...hahaha..nilah cabaranya..kena bijak jaga kucing. Kucing di rumah etuza ni dari kecik diajar ..pandai..cuma kucing jantan tu yang dewasa ..jg mencabar..

tak apa Umi ..tumpang tengok ja dalam blog pun ok...cuma nampak kucing bagilah makanan ya..sisa makanan ke ..sebenarnya anak2 Etuza semua yang lelaki dan perempuan hummm!! penyayang pula ..haha tak geram ke dengan anak etuza ni penyayang terlebih2 sampai etuza tempias membelai kucing..lembut bulu..

tak apa Umi..demi keselesaan anak2..tak payahlah pelihara. Just bagi makanan jika mampir di rumah umi ya. kalau dari awal tak pelihara ucing..elok pertahankan agar tak pelihara..kucing di sini macam orang dijaga makanan kena beli huuuu!!

haha..sama lah kita ni Mrs A anak anak bawa anak kucing orang bagi..

tu yang pelik ni ucing Melati namanya tu...bagai balas jasa pula ucing ni ..tiap...kali kena ambil gambar post dia lawa..hehehe

luarbiasa TKK..terbaik..percayalah tak ada apa2 pun pegang kucing ni...

tahnia ada rezeki ..tu kata orang murah rezeki..bagi makan dan ajarkan agar ucing tu tahu buang najis ke luar rumah....

tak apa ..anak2nya jaga elok2 ya..ni makhlukNya

ya ..syukurlah anak2 tahu kucing tu...jinak..dah amat baik tu San

terima kasih ya anum

Boleh lah masuk blog ya

ya betul sekali , nama kucing yang nabi suka namanya Moiza...

CP pun suka bela kucing..sunyi kalau takdak kucing

hai melati....PC pun suka kucing..bila balik kampung rajin juga layan kerenah kucing tu..hihihi..kadang jadi kawan gaduh pun ye juga..

Wah pakar kucing nampaknya cikgu hihi...

Kucing..kalau kat sarawak panggil pusak je..hihi..
Cik akak pobia cikit..hihi

Pandainya si Melati posing depan kamera :)

Unik nama kucing nabi kita

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (432) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (366) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Info Lelaki (265) Tips Blog (265) Pengalaman (234) Anak (211) Nasihat (205) Pendidikan (201) Rasa Bahagia (182) Kasih sayang (178) Berita Keningau (169) Hadiah (149) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Hari Raya (1) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger