Informasi Kuih Traditional Orang Melayu Di Sabah

Informasi Kuih Traditional Orang Melayu Di Sabah

 Makanan Tradisional Zaman Berzaman 
Kui Karipap berinti kelapa atau kacang tanah
Kuih Lidah dan Rempeyek.
Koropok daripada tepung 
Biskut kacang tanah rangup dan keropok ikan

Informasi Kuih Traditional 
1. Murah semurah RM1.20 di Keningau hingga RM 1.50 bungkusan kecil.
2. Rangup sedap dan boleh dimakan ketika menonton wayang atau television 
3. Boleh diberi hadiah atau buah tangan kepada saudara rakan taulan.
4. menarik rupa bentuk dan saiz yang kecil molek
5. Tahan lama di simpan pada kedap udara.
6. Sesuai dimakan pada bila-bila masa.
7. Rasa yang enak sedap dan secukup rasa. Tidak terlalu manis, masin dan sederhana pedas.
8.Paling laris dijual ketika musim perayaan seperti hari raya.
9. Jarang dijual jika bukan musim perayaan.
10. Biasa kita jumpa makanan taradisional ini di tamu atau di satu majlis membeli belah 
11. Selalu kita jumpa makanan ini dijaja oleh seorang wanita untuk di promosikan dan dijual.Wanita itu biasa orang Melayu Jawa di Sabah.
12. Etuza membeli makanan ini ketika berada di lokasi kawasan Adika berdekatan dengan KRK Daerah Keningau, dijaja oleh seorang wanita sambil bertopi besar dengan harga RM1.50 sebungkus.

Inilah informasi Etuza tentang makanan traditional yang unik. Jika anda makan makanan enak ini tentu mahu mencarinya lagi.Selamat membeli makanan traditional orang Melayu di Sabah.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

17 ulasan

Murahnya....disini sukar nak dapat harga serendah itu wlpun bungkusan kecil.

Saya paling suka makan karipap berisi kentang bila sarapan pagi.

Isteri pula suka makan kui kapal terbang...

ya itulah ahrga di Keningau, mungkin orang tengah akan jual mahal dah nanti Saniah

Rasanya kuih kapal terbang tu kalau di Sabah kuih lidah tu Insan Maheran..Etuza berfikir bagaimana bentuk kuih kapal terbang tu ..rupanya sama kuih lidah

murah kah pula hanum..hahaha nak beli banyak2 lepas ini..memang sedap yang kacang ragup serra kuih kapal terbang tu..))

murah tu,,memang sedap makan semasa menonton tv ni

Saya tak pernah rasa karipap inti kacang tanah.

Murahnya..sekarang mana ank dapat dengan harga macam tu

Disini kalau dah nama kudapan..memang mahal cikgu..untungnya dok keningau

Karipap inti ubi kentang favourite sy tu. tak pernah jumpa lagi inti kacang hehe

tak banyak beza dgn kuih muih tradisional at semenanjung..

Rempeyek tu lya mmg suka..nak2 yg letak byk kacang tanah mmg ngam sgt laa tgk tv layan rempeyek hehehe

Wah, murahnya harga kuih tradisional di Sabah... Dekat Perlis paling murah pun sekitar RM3 ke RM3.50...

sedapnya..suka semua kuih tu..koropok? heheheh....saje je kan

karipap inti kacang tak pernah rasa lagi... lidah buaya my febret hihihi

Karipap inti kacang tanah?? xjumpa pula kat sini

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (443) Ceritaku (429) Agama (384) Berita (384) Dunia Blog (338) Promosi. (312) Doa (311) Info Lelaki (272) Tips Blog (270) Pengalaman (240) Anak (223) Pendidikan (212) Nasihat (210) Kasih sayang (190) Rasa Bahagia (184) Berita Keningau (179) Hadiah (155) Pelancongan (140) Alam Semulajadi (125) Gambar (122) Ekonomi (108) Sejarah (108) Segmen (106) Keluarga (96) Blog (76) Tentang lelaki (74) kesihatan (71) Isu Semasa (58) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (38) Motivasi (37) Budaya (34) Nilai Moral (34) Percutian (31) Award (30) Herba (29) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Harijadi (26) Masyarakat (26) Haiwan (23) Promosi Nuffnang (23) Perkahwinan (22) Artis (20) Kucing (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Sukan (18) Sekolah (12) Iklan (10) Petua (10) Kalender (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lanskap (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Kuiz (6) Makanan (6) Politik (6) Elken (5) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger