Semua Risau Bila Bulat Tidak Sihat

Semua Risau Bila Bulat Tidak Sihat

Bulat Masuk Jendela Maya 

Datang Comel Yang Semakin Comel Menemani Bulat.
Luar Biasa Naluri Ini Bila Bulat Tiba-Tiba Tidak Sihat.

ini keadaan Bulat tidak sihat kemarin...jalan terhoyong hayang
lagak patah tulang di pinggangnya..Etuza dan seisi rumah terkejut
Bulat dan membelai dengan penuh kasih sayang.

Mama yang terlebih dahulu melihat keadaan Bulat
 sangat terkejut.Katanya Bulat seperti lumpuh
 tak dapat bangun..kalau jalan terhoyong hayang
 sesekali tebalik tertiarap..
Alamak! apa dah jadi Bulat ni..
Semoga Bulat beransur sembuh!

Masih ingat kah anda..di pintu rumah tiba-tiba ada anak 
kucing sangat comel...Ini lah gambar kemarin si Comel
sekarang sangat COMEL..comel sangat COMEL kini
kerana COMEL anak kucing betina. Melihat si Comel...
seisi keluarga Etuza sangat gembira..mereka tersenyum 
dan boleh ketawa kecil melihat aksi-aksi
Comel yang sangat bijak...sangat Comel lah Comel..
Anda tengok lah sendiri Comel datang menemani
Bulat yang kurang sihat...

Paling Menarik Comel Melompat Dekat Komputer
Etuza..tengok betul2 ada komputer..tu
seolah-olah Comel minta di masukkan 
di JENDELA MAYA .....
SUBAHANALLLAH ada nikmat luarbiasa memelihara 
anak-anak kucing, memberikan kami rasa bahagia.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

13 ulasan

Semoga Bulat cepat sembuh. Lagipun ada Comel nak temankan dia :)

Baiknya Comel... semoga Bulat cepat sembuh ye...

Cikgu tak bawa Bulat ke Klinik Haiwan k? siannya..

Bulat vs Comel, Aliya ke yang bagi nama Comel tu?

Kesiannya si Bulat..... kenapalah agaknya tu yer cikgu. Jatuh ke?
Si Comel ni baru datang rumah cikgu ke? Alahai....binatanv pun ada naluri keibuan yek....

Petua orang tua, kalau kucing sakit, cuba bagi minum air kelapa. Moga cepat sembuh si Bulat ya..

Kenapa dengan si Bulat tu cikgu..salah makan ke, jatuh ke atau ada kayu or batu jatuh ke atas badan nya..lesu je nampak..kalau anak cikgu yg sulung tahu ni mesti beliau risau kan

harap2 Bulat tak apa2 la ya cikgu..dah ada si Comel yg datang menemani..

Kucing binatang kegemaran sy juga.

hahah a umi Alya bagi nama POROI ..sebab katanya sangat kurus masa datang di rumah. POROI dalam bahasa dusun kurus. Huuu..bila dijaga diberi makan whiskers ..aduh berrbut nak belai termasuk ayah dia ni nak belai ..lastly dia bagi nama COMEL..semakin comel ..tiap pagi tak ada tai mata lah comel..

Mudah2an Bulat sihat hari ini..

bagaiman dgn keadaan bulat sekarang?

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger