Pesona Bunga Ati-Ati Di Laman Etuza #6

Pesona Bunga Ati-Ati Di Laman Etuza #6

Bunga Jenis Ati-Ati Di Laman  Etuza

Bunga Jenis Daun Yang Sangat Beraneka Warna
Dan Mudah Ditanam Pada Batang Sahaja, Inilah Bunga
Jenis Ati-Ati Yang Baru Di Tanam Di Laman Etuza
Jemput Tengok Gambar2 Berbicara

Bunga ati-ati ni kita tanam menggunakan batang dan pucuk sahaja.
Mudah dan cepat berakar. Keadaan tanah gambut
dan sederhana basah memang sesuai bagi tanaman bunga jenis ati-ati.

 Bunga ati-ati ( bahasa kampung )nama santifik kurang pasti akan cari
di Google nanti.

Bunga jenis ati-ati  ini punyai keunikan sendiri.
Serlahan corak dan warna ada pada daun bunga ini.
Jika dijaga dengan baik pasti aura dan pesona bunga ini memukau
pandandan pada sesiapa yang melihatnya.Cukup unik bunga ini diciptakan.

Bunga ati-ati ni kadang kala kita lihat corak tepi daun kelihatan ikal.
Selain itu ada daun bunga ati-ati lebar seolah seperti daun keladi.
Sangat cantik corak dan bunga apabila di musim kemarau.
Bila melihat seolah kita mendapat energi ( tenaga )
inilah antara kelebihan bunga ati-ati yang lembut dan bercahaya \
pada serlahan dedaunnya.

Kelihatan juga kombinasi pelbagai ton warna pada daun bunga ini.
Warna bagaikan di gubah menjadi ton warna yang unik sekali.
Cuba tengok warna pada bunga ati-ati di gambar
Pada tengah daunitu warna maron yang pekat
dan padatepi sekeliling daun kelihatan warna maron itu 
kelihatan muida dan sekeliling daun dalam keadaan berombak lekuk.
Kalau kita lihat betapa unik ciptaan Ilahi pada bunga ati-ati ini.

Info bunga ati-ati : Kalau di Keningau di jual
dalam 4 kategori harga.
1 . RM 2.00 pada anak pokok ati-ati di bayung hitam
2. Harga RM 3.00 pada bunga ati-ati yang tumbuh bercabang 
3. RM 5.00 pada bunga ati-ati yang ditanam dalam pasu.
Sederhana rimbun.
4. RM 7.00 pada pokok bunga ati-ati yang rimbun
di dalam pasu sederhana besar.

Lumayan juga harga bunga ati-ati ini.
Inilah bunga [aling digemari oleh isteri Etuza.
Selalunya Etuza yang akan membantu menanam dan membenihkannya.
Kalai di laman suatu masa lalu hapir 20 sepsis bunga ini. 
Apabila kurang terjaga hanya ini yang masih kelihatan.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

13 ulasan

Bunga ati-ati memang cantik dan mudah dijaga..

kt rumah kt kg memang tanam pokok bunga ni...

Murah betul harganya ya...ditempat kak habis murah pun sepasu kecil RM8.00...

Tapi mata saya lebih tertumpu pada bunga matahari.. cantik sangat.

mata akak pun mcm tu hehe...bunga matahari tu cantik...

kdg2 kalau ada org dtg rumah, tgk pokok ati2 ni msti mereka nak.. mak bagi la batang dia ja.. senang tanam ni...

dh lama xtanam pokok bunga matahari... nnt nk cari la benih dia

Bunga2 ni dapat merehatkan minda... mengurangkan tekanan juga kan.. :)

Lama tak tengok pokok ati ati ni....mesti ceria laman rumah cikgu dengan bunga bungaan kan.... Isteri dan cikgu mesti rajin menanam dan menjaganya

cikgu Etuza...citer pasal bunga ati-ati..tetapi ada bunga matahari terselit di situ..confius tau hihih....

Bila lihat bunga matahari tu teringat JM ke Jim Thompson Park di Korat Thailand hari tu

Bunga matahari cantik kan Zarul..nak lihat bunga matahari sebesar kepala manusia boleh ke Lopburi Thailand..juga ada jual kuaci fresh..terus di petik dari bunga matahari

Ada jual ke keratan ati2 ni?
Kalau ada saya nak beli

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (434) Ceritaku (418) Berita (380) Agama (369) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (295) Info Lelaki (266) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (212) Nasihat (205) Pendidikan (204) Rasa Bahagia (183) Kasih sayang (180) Berita Keningau (175) Hadiah (150) Pelancongan (130) Gambar (120) Alam Semulajadi (117) Sejarah (104) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (85) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Percutian (25) Haiwan (22) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger