Hikmah Berwaspada

Hikmah Berwaspada

Hari keempat baru ditemui mayat remaja tahun 6
di sungai berhampiran Kampung Dabak, Jalan Kopimpinan
Putatan , Penampang Kota Kinabalu, Sabah.

Mayat Murid Ditemui Terapung!.

keratan akhbar utusan borneo..

     Percutian yang sangat indah terasa bersama keluarga, berakhir dengan kesidihan tangisan dan kekesalan semua pihak. Tiada lagi makna bahagia dalam kehidupan di dunia ini. Tidak sanggup rasanya menerima ujian sebegini besar, kala mendengar berita pemergian insan yang tersayang tanpa di duga tanpa petanda dan tanpa dijangkakan. Rasanya semua kita tidak sanggup hadapi situasi sebegini rupa. 

     Teman blogger dan teman maya, sudah baca paparan artikal yang ditunjukkan oleh Etuza kan. Pastinya terasa sedih kepada yang mengalami masalah kematian yang sangat menyedihkan ini. Di sini dalam laman Pesona & Mustika blog Etuza hendak berpesan kepada diri Etuza serta semua agar percutian yang panjang ini marilah kita sentiasa BERWASPADA selalu. Kerana amat besar HIKMAH perlakuan BERWASPADA yang anda amalkan. 

      Kalau tiada perlakuan BERWASPADA atau berhati-hati kita risau keadaan yang tidak diingini berlaku tnpa terduga. Di sinilah letak situasi yang dikatakan  MALANG TIDAK BERBAU, yakni tiada sesiapa pun kita akan mengetahui bala bencana menimpa kita. Tiada antara kita yang dapt menghidu kemalangan. Kecuali kita hidari masalah dengan cara amalan BERWASPADA selalu.

   Kemaba pun anad bersiaran berjalan-jalan atau melawat ke sana kemari bersama insan tersayang Etuza hendak berpesan selalulah berhati-hati atau berwaspada. Apabila kita amalkan cara berwaspada inshaAllah allah selamatkan kita dan kembali dalam keadaan yang aman bahagia selalu. Fikirkan dan haargailah insan tersayang.

Nota : menyampaikan dan memberitahu serta mengingatkan adalah amalan blogger yang harus kita hargai dan kita teladani.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

12 ulasan

Salam takziah buat keluarga mangsa, al fatihah..

Terima kasih di atas peringatan, mudah2an kita semua terselamat dari musibah seperti ini, aamiin..

semoga keluarga arwah tabah dgn pemergian arwah..

msm hujan ni elak mandi sungai atau air terjun sbb air deras ...

Kemalangan berlaku apabila:
- satu pihak berwaspada tapi satu pihak lagi tak berwaspada atau
- kedua-dua pihak memang tak berwaspada atau
- kedua-dua pihak sudah cukup berwaspada tetapi keadaan jalan yang tak mengizinkan.
Apa pun doa adalah ikhtiar terbaik agar kita sentiasa dilindungiNya...

ketika cuti sekolah bermula menjadi tanggungjawab ibu bapa memantau pergerakan anak-anak, ke mana mereka pergi dan dengan siapa mereka berkawan. Ini kerana malang tidak berbau..

tetapi kekadang kita perlu kembali kepada takdir seperti kejadian yang menimpa ke adik mohd Shahrul..mungkin ajalnya dengan cara begitu tetapi sbg parent harus pantau pergerakan anak2. Salam takziah kepada keluarga mangsa dan Al-Fatihah. Siapalah tak sayang anak selepas 12 tahun di jaga dan skrg beliau tiada lagi, maka keedihan sukar di bendung

assalam...benar apa yg cikgu katakan, tika sdg leka bersuka-suka di hari percutian bersama anak2 soal keselamatan jgn abaikan...namun tak dir penentu segalanya...salam takziah kpd keluarga mangsa.

cikgu...sy dah terima barang yg cikgu pos...terima kasih bebanyak yerrrr....sory sgt2 coz lambat nak inform...cozde masalah internet kat kampung...neway...sy suka keychain nyer...chantekkk...hihihiihih

Memanglah malang tak berbau...tetapi anak2 harus dipantau apa lagi musim2 cuti sekolah ni... Semoga menjadi pedoman kepada kita juga...

Apa pun takziah buat keluarga mangsa...Al Fatihah...

innalillahi wainnalillahi rojiun. semoga keluarga mangsa tabah menghadapinya

minta dijauhkan dugaan seperti ini

Mintak dijauhkan......sapalah yg mahu diduga begini cikgu. Malaslah nak cakap pasal benda benda gini cikgu. Takut!

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (434) Ceritaku (418) Berita (380) Agama (369) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (295) Info Lelaki (266) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (212) Nasihat (205) Pendidikan (204) Rasa Bahagia (183) Kasih sayang (180) Berita Keningau (175) Hadiah (150) Pelancongan (130) Gambar (120) Alam Semulajadi (117) Sejarah (104) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (85) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Percutian (25) Haiwan (22) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger