Hati Seorang Jutawan

Hati Seorang Jutawan

Entry Ke 99 
( Cabaran 100 Entry Oktober 2014 )
Klik ini, ini
Etuza ada sebenarnya berjumpa dengan beberapa orang insan yang bergelar JUTAWAN. Memang best bergaul dengan mereka, mereka nampak tak lokek ilmu tak sombong dan sangat mesra. Tengok saja pada gambar insan yang berada dalam gambar. Mereka sedia bergambar dengan sesiapa saja tanpa menolak.

Nak tahu wanita bertudung tu seorang Pensyarah di Universiti bersama Etuza traveling ke Osaka Jepun pada Mei 2014 yang lalu. Pencapai 5 angka dalam sebulan income 3 bulan berturut turut ( Five figure ) hebatkan. Tu senyum dan sangat mesra orangnya. Berasal dari Kelantan.
Yang gambar wanita dekat lelaki macho pakai S brand tu adalah isteri kepada yang pakai baju S, mereka pasangan sangat bahagia, travling bersama-sama lagi dengan ibu kandung mereka. Best tul sekumpulan pergi bersiaran di Osaka Jepun. Owa...Huuuu!!! income mereka ni subahanallah tak terkata sampai 6 angka. Apakan tidak dah capai status MCCM.( cari sendiri apa tu ). 
Man dekat Etuza tu teman sebilik dari Tambunan Sabah, income 4 angka kepala 7. Haduiii ertikan sendiri ya. Bagus orangnya tak lokek mencurah ilmu bagaimana dia berjaya hingga kaw-kaw income 4 angka 3 bulan berturut-turut. 

Dalam mesej ini..bila kita berada di atas kejayaan jangan lupa melihat orang di sekeliling kita. Hidupkan diri dengan memberi agar keberkatan selalu ada.Usah sombong, kerana sebenarnya bila kita bergelar JUTAWAN nak sombong kepada siapa jika tidak anda sedang sombong dengan kehebatan kuasaNya yang memberikan kita kejayaan. Jadilah insan biasa yang kaya dengan budi bahasa, memberilah dengan ikhlas jika melihat ada yang memerlukan.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

9 ulasan

heh heh...xkaya di dunia moga2 kaya di akhirat...amin

Jangan lupa kongsikan rahsia kejayaan dengan kami semua.. nak tau juga..

Tumpang seronok tengok mereka berjaya...
Yg bergambar sebaris tu rasanya dah dekat jadi jutawan...ke dah jaďi jutawan pun hihi

woww..bgusnya :D

btw lama xsinggah sini..
byk perubahan berlaku ye
betul2 guna SEO nie..hehe
teruskn usaha untuk entry yg ke 100

Alhamdulillah rezeki mereka ..Tahniah buat mereka semua ..

Ini ynag patut kita contohi ..Dah berjaya tapi hati tu tak busuk ..sentiasa mesra dgn org lain..Ada sesetengah tu kan bila dah kaya ..ermm perangai aduhaii..

saya suka melihat org2 yg dipuncak kejayaan tp masih kekal dgn sikap merendah diri...

Tumpang gembira...Alhamdulillah..

cikgu Etuza pun apa kurang nya antara jutawan jugak kan..syabas kepada mereka yg berjaya dalam bidang yg di ceburi

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (451) Ceritaku (441) Agama (394) Berita (390) Dunia Blog (341) Promosi. (320) Doa (317) Info Lelaki (280) Tips Blog (273) Pengalaman (247) Anak (233) Pendidikan (220) Nasihat (214) Kasih sayang (198) Rasa Bahagia (187) Berita Keningau (185) Hadiah (163) Pelancongan (143) Alam Semulajadi (131) Gambar (124) Sejarah (113) Ekonomi (112) Segmen (108) Keluarga (100) Blog (79) kesihatan (75) Tentang lelaki (74) Isu Semasa (59) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (53) Bunga (45) Resipi (41) Motivasi (39) Cari Makan (38) Nilai Moral (36) Budaya (35) Percutian (34) Award (31) Masyarakat (31) Herba (30) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Haiwan (26) Harijadi (26) Promosi Nuffnang (26) Perkahwinan (22) Kucing (21) Artis (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Sukan (18) Sekolah (14) Iklan (11) Makanan (10) Petua (10) Kalender (9) Lanskap (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Elken (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Restoran (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger