Pokok Manggis Dekat Rumah Berbuah Lebat

Pokok Manggis Dekat Rumah Berbuah Lebat

Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semuanya

Pokok Manggis  Dekat Rumah Berbuah Lebat

Paparan kali ini, hanya menampakkan buah manggis yang masak di tanam dekat rumah.  Pokoknya kelihatan berdaun rimbun, rupannya di sebalik daun tersebut ada banyak buah manggis menunggu untuk dipetik oleh tuannya.
Alhamdulillah syukur nikmat memakan buah manggis hingga puas kali ini. Makan lah buah-buahan tempatan. 





Jika hendak membaca tentang Manggis boleh lah klik 

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

17 ulasan

Alhamdulillah
Cantik2 buahnya

Salam sejahtera kembali ke udara maya

Alhamdulillah dpt merasa manggis tanaman sendiri .. rezeki..

Lama dah tak makan buah manggis. Tahun ni makan buah durian je masa musim buah.

wahh banyak jugak hasilnya tu!

syukur alhamdulillah, cantik n bersih je manggis nya tuh... mmg puas mkn buah tempatan bila tengah musim nih

Susah nak cari manggis. hanya ada kat kampong saja.

Wahhh untungnya berbudi kepada tanah

Wahh bestnya cikgu Etuza.. alhamdulillah, rezeki buah2an tempatan utk dinikmati :)

untunglah cikgu,tak payah beli dah =)

Alhamdulillah..hasil berbudi pd tanah...saya pun sukakan manggis

Seronoknya. Alhamdulillah. Rezeki tu Cikgu.

Nampak memang sihat pokok buah manggis ni, isi dalam pun putih macam kapas. Mesti sedap.

Assalam cikgu etuza..dh lama JM x jln2 lat sini

Buah manggis fresh dari pokok manis nya lain macam..sedap sgt..suka mkn buah manggis tp beli kat paso jek..sedih! Nak dpt buah yg elok tu susah la..x dpt la isi yg putih bersih mcm tu

Saya warga desa kampung penagatan laut, Keningau

Buah kegemaran Zumal, Alhamdulillah dalam bulan Ogos dapat makan buah manggis sangat banyak masa ke Kelantan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Label

Ceritaku (526) Agama (503) Ucapan (489) Berita (421) Dunia Blog (381) Doa (365) Promosi. (362) Info Lelaki (342) Tips Blog (291) Pengalaman (287) Anak (283) Pendidikan (273) Nasihat (242) Kasih sayang (238) Pelancongan (217) Berita Keningau (213) Rasa Bahagia (203) Alam Semulajadi (183) Hadiah (182) Gambar (160) Keluarga (141) Sejarah (133) Ekonomi (130) Segmen (124) Blog (110) kesihatan (91) Percutian (79) Tentang lelaki (76) Bunga (67) Cinta (59) Isu Semasa (59) Motivasi (59) Tumbuhan (56) Rumah tangga (55) Budaya (52) Makanan (52) Resipi (50) Nilai Moral (47) Cari Makan (42) Masyarakat (42) Sahabat Blog (38) Haiwan (36) Herba (33) Award (32) Promosi Nuffnang (32) Harijadi (31) Sajak (31) Perkahwinan (30) Kucing (29) Sekolah (29) Sukan (27) Kata Madah (25) Artis (23) Tips (21) Rasullah SAW (20) Seni (20) Lanskap (18) Restoran (16) Iklan (14) Tazkirah (12) Petua (10) Wordless Wednesday (10) Hari Jumaat (9) Kalender (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Elken (8) Lirik Lagu (8) Grafik (7) Pantun Melayu (7) Kuiz (6) Masjid (6) Politik (6) Takziah (6) Anak Buah (5) Hari Raya (5) Ikan (5) Jantung (5) Kereta (5) Universiti (5) Buah (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Cuaca (2) Rumahtangga (2) Tahun Baru (2) BRIM (1) Teknologi (1) Tutorial (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger