Sayur Kampung Lebih Lazat

Sayur Kampung Lebih Lazat

Sayur Kampung Lebih Lazat

Petola & Kacang Panjang.
Sayur TUTAN ( Bahasa Kadazan Dusun)


Pucuk Ubi Kayu
Asalamualaikum semua.

Tinggal di kampung memang banyak kelebihannya. Dari segi sayur agak mudah hendak dapat. Jika tinggal di bandar memang payah kita mencari sayuran percuma, kecuali menggunakan wang ringgit. Tinggal di kampung bolehlah berjimat cermat. Manfaatkan kehidupan di kampung, pasti banyak cerita menarik yang akan anda ketahui.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

18 ulasan

Sedapnya pucuk ubi kayu tu kalau masak lemak cili padi..
Sayur tutan tu sayur apa cikgu.. sayur tu orang masak lemak putih ke apa?

Setuju sangat....sangat sangat jimat cikgu...bila balik kampung...tak risau...kalau tengah masak tetiba ada yang tak cukup..petik belakang rumah...seronok...

Sayur2 kampung mmg sedap... lebih puas makan. Saya paling suka klu pekena ulam dgn ikan bakar... nasi pun silap2 tak cukup sepinggan... :D

salam cikgu maaf baru sempat datang

sayur kampung ,mudah dapat murah kadang tumbuh melata je

Sayur kampung sayur organik ,tak perlu risau bahan2 kimia pd baja atau racun.

Teringat lagi mada kecil2 dulu duduk dikampung . senang jer nak dapat sayuran dan ulaman serta herba buat hidangan sekeluarga....
Kat tepi2 tangga ada berbagai jenis pokok cili... dibelakang rumah ada pokok pandan, kunyit, serai, halia dan lengkuas....
Masuk sikit dalam kebun durian boleh terdapat berbagai jenis ulaman, pucuk kadok, pucuk paku, pucuk ubi dan berbagai lagi...
Mewah...tak payah beli pun....

Bener banget sob, disamping lezat, manfaatnya juga banyak terutama untuk kesehatan!

Assalamualaikum..
Kacang botol tu ena suka sgt mkn
x de sambal pon x apa..
pucuk ubi dah lama x makan
sedapnya..

Saya suka kacang botol tu buat ulam cicah sambal belacan..
Pucuk ubi pula suka buat gulai lemak..
Lawankan dgn sambal tumis ikan bilis..
Pergh!! Ohsem..

ASSALAM SAYUR KAMPUNG NI SEGAR N BEBAS DARI RACUN PEROSAK TU YG SDP SGT TU.

memang sedap etuza, tgk gambar sayur etuza tu sngt segar...

setuju sangat sangat!

Sayur sayur tu dari kebun cikgu ke?

Rajinnya Mama berkebun

berbudi pada tanah..pasti ada hasilnya..in shaa Allah

sayur atau buah yg tanam sendiri mmg lebih sedap, sebab itu usaha kita sendiri tanam..

JM mmg suka sgt mkn sayur kg ni..to itu lah kena beli kat pasar..nak tanam x de ruang or laman

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (454) Ceritaku (441) Agama (394) Berita (392) Dunia Blog (341) Promosi. (320) Doa (317) Info Lelaki (280) Tips Blog (273) Pengalaman (247) Anak (234) Pendidikan (221) Nasihat (214) Kasih sayang (198) Rasa Bahagia (187) Berita Keningau (186) Hadiah (164) Pelancongan (144) Alam Semulajadi (131) Gambar (124) Sejarah (113) Ekonomi (112) Segmen (109) Keluarga (100) Blog (79) kesihatan (76) Tentang lelaki (74) Isu Semasa (59) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (53) Bunga (45) Resipi (41) Motivasi (39) Cari Makan (38) Nilai Moral (36) Budaya (35) Percutian (34) Award (31) Masyarakat (31) Herba (30) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Haiwan (26) Harijadi (26) Promosi Nuffnang (26) Perkahwinan (22) Kucing (21) Artis (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Sukan (19) Tips (19) Sekolah (14) Iklan (11) Makanan (10) Petua (10) Kalender (9) Lanskap (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Elken (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Restoran (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger