Asbab Kita Dilahirkan

 Asbab Kita Dilahirkan
Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Sudah kah menemui ibubapa yang melahirkan kita, menyusukan kita, menjaga dan membesarkan kita serta menghantar kita ke sekolah. Mereka adalah ibubapa ASBAB kita di lahirkan dengan takdir Allah. Semestinya kita HARGAI ibubapa yang melahirkan kita.  Ada tak yang belum menemui ibubapa kala musim wabak dan PKP di perintahkan kepada kita rakyat Malaysia.

Datanglah menjenguk, melawat mereka, dan pasti kita melihat keadaan mereka semakin meniti usia, dan realiti kita juga merasakan detik pertambahan usia dan merasakan diri juga menyusul alami hari-hari ke alam tua. Tidak sesiapapun dapat mengelak dari situasi itu. Kita hadapi dengan sabar dan tenang, sesungguhnya ada permulaan dan ada pengakhiran kehidupan di Dunia dan Akhirat juga yang kekal abadi.

Melihat ibubapa semakin menua, kita rasa sayu, hiba dan hanya mampu berdoa pada Allah tempat memohon semoga ibubapa kita walaupun kini semakin tua, tetapi masih sihat ,ceria dan boleh berjalan. Biarlah mereka tenang dalam kerahmatan Allah. Selalulah sebut ibubapa dalam doa kita seusai solat dan walau di mana kita berada hadiahkan alfatihah kepada ibubapa moga mereka sentiasa dalam lindungan Allah.

Inilah wajah ibubapa Etuza- gambar dari wahtsupp adik.

Hari raya 2019, mampukah beraya dengan bahagianya tahun 2020?


Gambar kiriman anak sempena hari Bapa.

Mak datang ke masjid tunaikan solat sunat Hari Raya  tahun 2019
Ya Allah semoga raya tahun ini dapat kami ke Masjid tunaikan solat sunat hari raya.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Memang duduk dengan ibu bapa jadi hari-hari jumpa. Alhamdulillah.

    BalasPadam
  2. Selagi ada hargai dengan cara terbaik.Santuni kerana Allah.Yang sudah tiada anak-anak jangan lupa buat kebaikkan dan niatkan pahalanya untuk ibu bapa juga.Rindu sangat-sangat babah mama dan mertua di kampung.Allahu.

    BalasPadam
  3. ALHAMDULILLAH IBU BAPA KESAYANGAN KITA MOGA KEDUANYA SENTIASA SIHAT SEJAHTERA

    BalasPadam
  4. Malaysia's top Digital Marketing service provider with proven results.
    Facebook, Instagram, Twitter Marketing, SEO, PPC Ads & more.
    Click here to visit our website.

    BalasPadam
  5. Sejak awal bulan Mac, zumal pulang kampung keluarga dan sekarang terkandas di rumah keluarga. Dapat juga tengok mereka masa ni

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.