Zero To Hero 2

Zero To Hero 2
Asalamualaikum & Selamat Sejahtera Semua

Zero To Hero 2, kali ini memaparkan sedikit perkongsian Etuza tentang pelbagai pengalaman mempromosikan serta mengedarkan produk kualiti Elken yang Etuza ceburi sejak 2006. Kita sebagai hambaNya perlu menjaga kesihatan kita, perlunya belajar asas kesihatan setidaknya untuk kita ketahui sejauh mana tahap kesihatan kita.

Masa kini gejala berbagai ancaman penyakit yang merbahaya kian menular, menyerang tiap individu yang lupa menjaga kesihatan dirinya. Punca atau faktor penyakit dialami adalah berpunca dari diri kita, tabiat kita makan dan amalan gaya hidup yang tidak sempurna. Selain kesihatan merundum akibat pelbagai makanan yang mengandungi bahan kimia, toksik dan sebagainya memang akan menjadikan tubuh badan kita akhirnya diserang penyakit.

Kepada yang membaca paparan ini, Etuza hendak kongsikan bahawa ada cara menyembuhkan penyakit tersebut. Jawapan Etuza ialah dengan menggunakan produk kualiti Elken secara berterusan pasti akan memulihkan kesihatan tubuh badan kita dan dalam masa yang sama tidak membelakangkan Hospital untuk rawatan kesihatan susulan.

Etuza - Gambar sekadar hiasan blog ini.

Menerusi program Elken Zero To Hero, Etuza bersama kawan Etuza telah dipanggil ke Desa Seri Buluh, Sook, Keningau. Huuu!!! Jauh tempat ini dan akan melalui jalan becak berlumpur ketika menuju ke  ruamh Pakcik Hajis Jaibih. Pakcik Jaibih ini merupakan bekas pesara polis mengalami sakit bengkak di kaki dan mengidap Batu Karang dan Darah Tinggi, selain tidak berselera makan dan lemah anggota badan. Masih boleh jalan tetapi lemah dan lelah.

Dengan kuasa Allah Pakcik Hajis Jaibih telah diperkenalkan kepada Etuza oleh anak lelaki dia sendiri. Tanpa berlengah Etuza sahut cabaran Zero To Hero menuju ke rumah dia seawal pagi di hujung minggu masa itu. Di ringkaskan cerita Pakcik Hajis Jaibih mengisi borang dan terus membeli produk, dia menggunakan produk hampir dua tahun. Etuza mendapat berita dari anak lelaki Pakcik Jaibih, bahawa ayahnya tidak jadi di  bedah dalam usaha review di Hospital Kota Kinabalu Sabah. Dan sesekali Etuza menemui dia di bandar Keningau, memang berbeza keadaannya, sihat, ceria dan cergas berjalan tanpa guna tongkat lagi. Syukur dengan izin Allah produk Elken menyembuhkan penyakit Pakcik Hajis Jaibih. 


Pakcik Hajis Jaibi dan isterinya kembali sihat dengan menggunakan 
Spirulina Elken, Livextra, Epa dan Ester C 500 plus serta Vizio dan Guasa Board.
Syukur dengan izin Allah Pakcik Hajis tidak jadi di bedah 

Ini trade mark Etuza sempat bergambar dengan makcik yang sungguh sihat ini.
Makcik ini rajin menoreh getah..dan menjaga suami dia dengan penuh kasih sayang.
Bertuah Pakcik Hajis Jaibih memiliki isteri seperti makcik ini..Sabar dalam
apa juga cabaran dan kesusahan..

Kemudian ada masa tertentu Etuza ke Kota Kinabalu..menyahut cabaran
Zero To Hero, di panggil menemani rakan niaga ..katanya Gen Y di Kolej 
Kemahiran ingin bertemu dengan Etuza. Itulah antara Gen Y yang dimaksudkan.

Anugerah hebat dari Elken kepada Etuza. Bintang yang menjadi idaman
sesiapa menjadi ahli Elken Bintang RSM 2014.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. ada kata nasihat mentor Etuza, katanya usah tunggu badan sakit baru mencari makanan kesihatan seperti produk Elken dan yang lain, tetapi makanlah makanan tambahan ketika badan masih sihat. Dengan usaha itu inshaAllah badan dijauhi penyakit kronik. Fikir2kan

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...moga setiap apa yang Cikgu lakukan kebaikkan bukan sahaja untuk diri dan keluarga...malahan untuk membantu orang lain juga...

    BalasPadam
  3. Tahniah cikgu Etuza. GV kagum dengan usaha terbaik Mr Etuza di dalam bidang usahawan, perguruan dan blogging. Terbaik semua Mr Etuza. :D

    BalasPadam
  4. GV aktiviti niaga Elken pada masa hujung minggu dan masa terluang..masa kerja memang tak ada masa..time semua di tempat kerja..cerita dlm blog ini sekadar berkongsi membantu orang yang tak sihat..bagi kefahaman. Hanya itu mampu diusahakan..tidak lebih dari itu

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.