Pesona Bunga Aneka Warna

Pesona Bunga Aneka Warna

Pesona Bunga Aneka Warna
Asalamualaikum & salam Sejahtera Semua.


Updated blog pagi-pagi hari ini. Paling teruk line internet semalam antara yang paling perlahan hingga menganggu ketenteraman. ( Ayat Power orang kecewa ke tu? )

Ambil peluang selepas solat subuh, updated kan terus laman kesayangan ini. Syukur dapat berinteraksi dengan pembaca maya yang baik hati semua. Hari ini, ada persembahan bunga-bunga cantik dan menarik di laman ini. Kuntuman bunga-bunga yang bagaikan tersenyum ini dua daripadanya adalah dari laman Etuza dan yang lain Etuza tangkap gambar dari Kundasang Ranau dan dari Papar, Sabah baru-baru ini. Cuba anda lihat dan nikmati kenindahan bunga-bunga ini yang bagaikan tersenyum gembira memperlihatkan pesonanya. Marilah ucapkan subahanallah pujian kepada yang esa menciptakan keindahan bunga-bunga hebat ini untuk tatapan kita di persekitaran alam semulajadi.

Bunga jenis setawar, kerana daunnya hijau dan tebal dan berbagai
warna bunganya. Memang cantik mempersona.


Gambar-gambar bunga di atas di ambil di Papar, Sabah.

Bunga Matahari ini ada di laman Etuza..tidak pupus..daun hijau agak kasar
dan tumbuh dengan batang yang lembut.

Humm!!! BUNGA SERIBU...agaknya kerana bunga ini membulat macam bola 
dan tebal maka di namakan sebagai BUNGA SERIBU..CANTIK KAN..


Bunga ini  sekeluarga dengan bunga jenis seri pagi..tumbuh renek merayap.
Gambar di ambil Kundasang Ranau.

Bunga Ros putih di laman Etuza, mewangi dan kelopak bunga ros
sebenarnya boleh dimakan, dikeringkan dan jadi lah pewangi di rumah anda.
Selamat mencuba.Jumpa lagi di enrti lain.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

4 ulasan

Koleksi bunga cikgu etuza cantik-cantik belaka. Boleh bisnes sdh ni.

Subhanallah, cantiknya..

Kebun saya dah jadi hutan simpan, tak sempat nak jaga.. (alasan semata2, balik kerja terus berkurung, langsung tak keluar rumah..)

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ceritaku (468) Ucapan (461) Agama (425) Berita (395) Dunia Blog (349) Promosi. (334) Doa (333) Info Lelaki (303) Tips Blog (278) Pengalaman (257) Anak (248) Pendidikan (230) Nasihat (223) Kasih sayang (214) Rasa Bahagia (189) Berita Keningau (188) Hadiah (168) Pelancongan (157) Alam Semulajadi (138) Gambar (131) Ekonomi (118) Sejarah (115) Segmen (112) Keluarga (111) Blog (85) kesihatan (81) Tentang lelaki (75) Isu Semasa (59) Cinta (57) Tumbuhan (55) Rumah tangga (53) Motivasi (50) Bunga (48) Resipi (43) Nilai Moral (39) Cari Makan (38) Percutian (38) Budaya (36) Award (32) Herba (32) Masyarakat (32) Promosi Nuffnang (30) Haiwan (29) Sahabat Blog (29) Sajak (29) Harijadi (28) Kucing (24) Perkahwinan (23) Artis (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Sukan (19) Tips (19) Sekolah (18) Makanan (17) Iklan (14) Lanskap (12) Petua (10) Kalender (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Elken (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Anak Buah (4) Grafik (4) Restoran (4) Tazkirah (4) Hari Raya (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Takziah (3) Banjir (2) Buah (2) Tahun Baru (2) BRIM (1) Cuaca (1) Teknologi (1) Tutorial (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger