Merintih ( Hujan ) Setiap Petang & Malam Di Keningau

Merintih ( Hujan ) Setiap Petang & Malam Di Keningau

Gambar indah pemandangan yang terdapat di Puncak Kayangan 
Laha Datu Sabah.









Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semua.

Keningau, sudah tiga hari berturut-turut setiap petang dan malam hujan. Sejak berita menyatakan kajian kaji cuaca bahawa bermula 13 Nov 2017 hingga menjelang Mac 2018 musim tengkujuh di Malaysia alan berlaku. Keadaan cuaca hujan di sana-sini di Sabah dan Sarawak juga kini berlaku. Dan apa yang berlaku di Keningau kini hujan setiap petang agak berlaurtan. Mohon sentiasa berhati-hati warga Keningau.

Kepada sesiapa sahaja di mana-mana berada marilah ambil langkah sentiasa berhati-hati. Dan setiap tahun dalam bulan Disember penghujung tahun memang selalunya akan berlaku hujan yang berterusan hingga banjir teruk akan berlaku. Inilah masalah alam semulajadi yang sukar kita elakkan. Hanya Allah yang tahu fenomena hujan tanpa henti berlaku di penghujung tahun. Semoga Negara Malaysia jauh dari musibah dan mohon kita sentiasa berdoa agar Malaysia dan sekitar tempat lain di rahmatiNya. 

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Di semenanjung pun begitu Cikgu....hujan sentiasa...Allah SWT beri rezeki dan nikmat hujan...ambil peluang untuk berdoa sebanyak-banyaknya....

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah tempat saya masih lagi cuaca baik

    BalasPadam
  3. Moga hujan yang turun bawa rahmat dan manfaat buat kita.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.