Pakaian Unik Sempena Bulan Kebangsaan 2017

Pakaian Unik Sempena Bulan Kebangsaan 2017

Asalamualaikum & Salam Sejahtera Semuanya.

Bulan Ogos setiap tahun memang bulan yang selalunya dinanti-nantikan oleh rakyat Malaysia. Begitu juga dengan masyarakat murid di sekolah, mereka amat menantikan tibanya bulan Ogos dan September kerana di dalam bulan ini akan di raikan Bulan Kemerdekaan atau Bulan Kebangsaan. Pada 16 Sept akan dirayakan pula Hari Malaysia hari memperingati kemasukan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia, melengkapi 14 buah negeri di Malaysia.

Di sekolah Etuza tidak ketinggalan mengadakan Majlis Rasmi menyambut bulan merdeka. Dan diselitkan berbagai aktiviti yang menyeronokkan sekali iaitu, diadakan pertandingan mewarna poster, melukis poster merdeka, kuiz Sejarah, rekacipta bahan terbuang, pertandingan lagu patriotik dan paling menarik dan menambah seri hari majlis merdeka ialaha pertandingan Busana Merdeka 2017.Hasil dapatan yang Etuza rakam gambar ialah terdapat beberapa pakaian unik seperti dalam gambar-gambar dalam blog ini dan mereka adalah antara JUARA dalam busana pakaian merdeka 2017 peringkat sekolah Etuza.


JUARA BUSANA  MERDEKA GURU WANITA

JUARA DAN NAIB JUARA BUSANA MERDEKA
TAHAP 1 LELAKI

PERCUBAAN PAKAIAN BUSANA MERDEKA YANG MENARIK

JUARA BUSANA MERDEKA AKIF AFWAN

BAGAIKAN PUTERI ADA MAHKOTA..

NAIB JUARA BUSANA MERDEKA 2017 MURID PEREMPUAN

JUARA BUSANA MERDEKA PRASEKOLAH

ABADIKAN KENANGAN BERSAMA GURU BESAR SEKOLAH

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Kreatif para ibu bapa dlm myediakan baju utk anak2 kan. Alhamdulillah juga dgn sambutan yang baik dr para pelajar =D

    BalasPadam
  2. Program yang dapat menanamkan semangat patriotik dan jati diri dalam kalangan murid2 sekolah.
    Tahniah

    BalasPadam
  3. Wah, menarik sangat. Kreatif parents budak2 ni sediakan baju merdeka..
    Mcm mrs pip pun, anak join juga merdeka day kat sekolah, mrs pip jahitkan kurta sahaja, tak menang pun, tp seronom sambut merdeka kat sekolah ...

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.