Pesta Kaamatan Di Daerah Keningau 2017

Pesta Kaamatan Di Daerah Keningau 2017

Salam Sejahtera Semua. 

Sebenarnya informasi ini yang berkisar di Daerah Keningau sewajarnya dipaparkan pada tarikh 5hb Mei 2017. Akan tetapi kekangan masa ada sahaja halangan maka baru malam ini terlaksana impian hendak kongsikan kepada umum Pesta Kaamatan Peringkat Daerah Keningau pada 5,6 dan 7 hb Mei 2017.Pasti sesak Bandar Keningau apabila masyarakat Tenom, Tambunan, Sook, Nabawan dan Ranau datang beramai-ramai ke Bandar Keningau menyaksikan Pesta Kaamatan ini. Meriahnya sudah terasa.


Gambar ini Etuza rakam pada petang 4hb Mei, di mana pada masa ini ramai orang sedang memasang canopy tempat mereka memperdagangkan  jualan mereka di Padang Masjid Keningau. Tidak kurang yang sudah mulai memperdagangkan jualan mereka sebaik siap menyediakan tempat mereka menjual produk.

Pesta Kaamatan ini akan dirasmikan pada 5hb Mei 2017  yang akan dirasmikan oleh Tan Sri Joseph Pairin Kitingon Timbalan Ketua Menteri Sabah. Pasti ramai yang akan hadir menyaksikan suasana Pesta Kaamatan kali ini. 


Sempat juga Etuza mengambil beberapa gambar di lokasi ini. Kelihatan pentas dan banner sudah disiapkan. Mini Dewan Terbuka juga sudah diletakkan tempat duduk yang empuk untuk digunakan oleh para VIP  nanti.Nampak aura kemeriahan yang akan berlaku keesokan harinya. Sebagai infor lain antara acara yang dikhabarkan esok berlanhsung ialah :-

* Jualan pelbagai produk penduduk daerah Keningau.
* Pertandingan menyanyi 
* Unduk Ngadau Daerah Keningau
*Pameran dan galeri perlbagai agensi kerajaan mahupun swasta dan lain-lain lagi yang akan berlangsung. 

Gambar produk yang dijual iaitu rak bunga diperbuat dari besi.
Ini yang Etuza angkut hingga laburkan RM200.00 
Dah suka minat beli lah...

Alamak! Majlis Perasmian Pesta Kaamatan ini
nampaknya dalam dua ..ada masa ke nak pergi tengok
kerana ada program keluarga..Melepas!

Catat Ulasan

3 Ulasan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.