Kejutan Istemewa Untuk Insan Tersayang

Kejutan Istemewa Untuk Insan Tersayang

Mereka ini adalah suri hati dlam hidup ku..

26 hb Mei hari yang dinanti tibanya detik ini. Tetapi kadangkala kita sendiri yang empunya tubuh badan lupa detik itu apabila sering dilanda kesibukan dalam menjalani kehidupan ini. 

Insan-insan yang ada di sisi itu kadangkala mereka lah yang menyentakkan mengejutkan dan memberi kejutan yang mampu memberi cahaya keceriaan dalam hidup seseorang. Tapi bagaimana pula jika semua lupa detik yang sebenarnya bukan wajib diingati tetapi cukup menjadikan detik itu satu sejarah yang indah dalam hidup kita. Detik itu termaktub dalam kad pengenalan diri seseorang.

Kejutan hari kemarin 26 hb Mei..Siapa yang kena..

Selamat hari ulang tahun kelahiran buat mama dan isteri Etuza yang tersayang. Kemarin Etuza dan anak-anak memberikan kejutan kepadanya. Dengan lafaz bismillah kami semua mengucapkan ucapan dalam lagu "SELAMAT HARI LAHIR "( HAPPY BIRTDAY MAMA ) Inilah kejutan buat insan tersayang. 

Anak-anak melihat mama tersenyum kegembiraan dan meniup api lilin. Alhamdulilah kejutan yang sederhana tetapi cukup mengundang kegembiraan seisi keluarga. " Umur mama dah berapa ya" Ha itulah kata-katanya sambil memakan kek hari lahirnya. Antara yang sempat menikmati kek hari lahir mama adalah kakaknya sendiri. 

Umur kita kian bertambah dari hari ke sehari.Apakah amalan yang telah kita lakukan dalam hidup ini.Apakah amalan kita itu semuanya baik atau sebaliknya.Yang pasti kita semua mengharapkan keampunan dan keredhaanNya.

Salam Ramadhan Kepada Semua Rakan Blogger Etuza. 

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Selamat hari jadi untuk isteri cikgu Etuza. Selamat berpuasa juga

    BalasPadam
  2. Selamat hari lahir mama...

    Salam ramadhan buat cikgu sekeluarga

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.