Kenangan Di Kota Kinabalu Pada 8hb Feb 2017

Kenangan Di Kota Kinabalu Pada 8hb Feb 2017


Pada 8hb Feb 2017, Etuza dan keluarga pergi ke Kota Kinabalu untuk menjemput anak dari Kuala Lumpur. Banyak juga kenangan kami ketika berada di Kota Kinabalu walaupun hanya sketika sahaja.Apa yang tidak dapat dielakkan ialah kos hidup di Kota Kinabalu yang memang tinggi sekali. Segalanya perlukan wang ringgit.

Dua tempat menarik yang jelas dapat Etuza kongsikan ialah pemandangan dari bawah dekat kawasan HSBC Kota Kinabalu ini kita dapat melihat pemandangan Bukit Hill. Di mana ketika berada di tempat itu kita akan dapat melihat keindahan Ibukota Kinabalu yang sangat indah. Serta saujana lautan nan biru. Dan satu lagi ialah gagahnya bangunan baru Jabatan Pendidikan Negeri Sabah.Merupakan bangunan baru yang dibina berdekatan dengan Kompleks Sukan Likas Kota Kinabalu. Kalau hendak ke JPNS ini mudah sahaja dengan melalui jalan ke arah Universiti Malaysia Sabah, sambil kita menikmati pesisir laut yang sangat indah.

Inilah keadaan halaman JPNS. Tinggi juga bangunan ini. Etuza naik lif hingga ke tingkat 6, masa menghantar dokumen atas arahan guru besar sekolah Etuza.

Sabah, we love Sabah. Sabah indah di mata ku. Semangat melihat keindahan negeri sendiri. Sabah indah bah...

Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. Betul tu.. kos semakin meningkat.. segala-galanya memerlukan duit..

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah,moga keindahan itu terus dipelihara...dan terpelihara...

    BalasPadam
  3. wahhh bestnye kota kinabalu .. aril tak pernah prgi kesana . rasa nak cuba jgk pergi . huhuhuh. Yeay .. Aril ade entri baru. Jom baca Demam Boleh Menyebabkan MATI

    BalasPadam
  4. Negeri Di bawah Bayu.
    Banyak tempat menarik yang boleh dilawati.

    BalasPadam
  5. masa abe kie mengajar di papar dari 1997 - 2001 Jabatan Pendidikan Sabah ni ada di merata bangunan spt Rumah Perseketuan, Wisma MUIS dan KUWASA. Jadi leceh la sikit nak berurusan. Tapi mujurlah bangunan2 tu terletak di tepi jln utama Papar - KK jadi boleh naik bas. Skrg semua dah maju n moden. Teringin nak ke sana lagi. Ntah bila tu?

    BalasPadam
  6. Teringin nak ke Sabah cikgu. Ke Kundasang... org cakap best. Best ke?

    BalasPadam
  7. Tak pernah lagi sampai ke Sabah

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.