Terapi Berkebun Bunga Musim Cuti Sekolah

Terapi Berkebun Bunga  Musim Cuti Sekolah


Asalamualaikum semua. Apa khabar di hari Jumaat?

Kali ini memaparkan beberapa gambar bunga kertas di halaman rumah Etuza. Memang cantik tidak dapat disangkal lagi, kerana bunga semulajadi ini ciptaan Allah yang maha kuasa. Sungguh hebat keajaiban ciptaanNya.

Mungkin bagi insan lain perkara bunga ini biasa-biasa sahaja, tidak nampak keajaiban Allah. Tetapi kepada insan yang terasa begitu hebat dan akan nampak begitu nikmat melihat keindahan corak dan warna bunga itu.

Tidak keterlaluan bahawa salah satu nikmat hidup ialah apabila kita berkesempatan melihat keindahan alam semulajadi yakni alam itu dihiasi dengan bunga-bungaan yang cantik dan menawan.

Terbaru dalam majalah iSihat yang terbaru Etuza beli, Etuza ada membaca bahawa berkebun merupakan satu terapi sihat minda dan fizikal.Hebat sekali itu, sebab kita dapat nikmat kembali menerusi aktiviti sihat berkebun termasuklah berkebun bunga di halaman rumah anda.Kepada yang tinggal di kampung satu bonus bagi mereka kerana pasti memiliki halaman rumah yang luas dan berpuas hati dengan aktiviti menanam apa juga jenis tanaman dekat rumah. Yang tinggal di bandar, nampaknya kena tanam dalam pasu, pasu kena beli dan tanah kena beli.

Apapun Etuza amat hormati insan sesiapa sahaja yang suka berkebun walau sekadar menanam bunga ini. Ha mari kita ikut orang-orang jepun yang sangat suka menanam bunga di tepi-tepi jalan.Depan rumah dan di kawasan-kawasan pelancongan.




Cantik bunga kertas di laman Etuza..
Etuza dan kelujarga sekadar meminjam sahaja ..semua ini milik Allah.

Jika berminat hendak benih bunga kertas, boleh hubungi Etuza melalui ruangn komen di blog ini.

Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Bunga kertas memang cantik. Berbakti kepada tanah memang puas hati kan. Tapi itulah kebanyakan perumahan skrg ni dah tak cukup tanah dah nak berkebun, makin lama makin sesak dan sempit, rakus nak kejar arus pemodenan. sedih.

    BalasPadam
  2. Subahanallah..
    Cantik2 bunga tu Etuza..
    Rajin sungguh Etuza menanam dan menjaga bunga-bungaan..
    Makin berseri laman rumah tu :)

    BalasPadam
  3. Cantik..tenang kan..bila bersahabat dengan alam semulajadi

    BalasPadam
  4. Pokok bunga kertas ni sekali berbunga meriah sangat..hihi..lebih kerap dicantas..lagi kerap berbunga..

    BalasPadam
  5. Cantiknya bunga2 kertas dilaman cikgu..

    BalasPadam
  6. subhanallah..cantiknya bunga2 dilaman cikgu..mmg betul berkebun..berbudi pada tanah tak rugi..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.