Penuhi Jemputan Perkahwinan Di Bulan Disember 2016

Penuhi Jemputan  Perkahwinan Di Bulan Disember 2016

Duduk semeja di meja makan bersama-sama..satu pengalaman manis..

ASalamualaikum wbt..

Untuk di bulan Disember 2016 dan di bulan panjang percutian, jemputan pertama majlis perkahwinan dari Jg. Baginda, Keningau kami penuhi bersama empat anak kami. Datang dengan buah tangan sebagai hadiah kepada pengantin di pelaminan. Selamat Pengantin Baru dan semoga bahagia hingga selamanya buat Miza Johari dan pasangannya. 

Di majlis perkahwinan biasanya meriah dengan kehadiran saudara dan rakan taulan. Dipelawa dan disajikan pula dengan hidangan yang lazat sekali. Malah di beri sajian lagu-lagu yang mengasyikkan dari penyanyi berbakat dari pelusuk kampung. Yang sudi akan menyanyi memberi hiburan maka adalah penyedap halwa telinga sambil menjamah juadah yang diambil.

Jika uduk sembang lama-lama di meja makan. Sehendak mengambil juadah pula kena berhati-hati sebab keadaan berhimpit-himpit bagaikan takut kehabisan juadah. Jika tidak hati0-hati tumpah ke tanah makanan yang di ambil. Tidak semena-mena kita yang malu besar. Ambil makanan juadah dengan kuantiti sedikit sebab ramai lagi hendak makan. Lepas makan usahlah duduk lama-lama di meja makan, sebab ramai berdatangan ketiadaan tempat duduk dan meja makan. 

Balik kena beradab, iaitu datangi tuan rumah atau sesiapa ahli dalam keluarga tersebut, minta diri izin balik dan ucapkan terima kasih dan bersalaman. Itulah antara adab bila ke Majlis Perkahwinan. Kan mudah tu,,,,

Gambar Kenangan..

Sempat bergambar bersama sahabat ...



Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Musim cuti sekolah nie, memang banyak jemputan kenduri.. masa nielah nak rapatkan ukwah..

    BalasPadam
  2. Di JDT ni banyak jemputan kahwin pada hari sabtu sebab hari Ahad hari bekerja.

    BalasPadam
  3. musim org kahwin skg kan..MV pun ada dapat jemputan tapi yangterpegi 1 jak

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.