Sedikit Lagi Sempurnalah Surau Al Munawarah

Sedikit Lagi Sempurnalah Surau Al Munawarah 

Asalamualaikum & Salam Sejahtera semua.

Surau Al-Munawarah di SK.Penagatan, Keningau yang merupakan hasil usahasama guru dan ibubapa kini semuanya hampir sempurna dengan peratusan sebanyak 95 % telah di siapkan.

Warga sekolah khasnya AJK Panitia Agama Islam harus bersyukur dan manfaatkan surau yang kini tersergam indah dengan pengisian aktiviti keagamaan yang lebih kerap. Terbaru pada minggu ini suaru almunawarah kini telah memberikan keselesaan kepada semua warga sekolah dalam melakukan ibadah solat wajib lima waktu. Di mana semasa perkemahan UBF ( Unit Beruniform) sesi 2016 yang bermula pada 29 hb Sept hingga 01 Oktober 2016, Surau Al Munawarah menjadi tempat menunaikan solat dan aktiviti tazkirah yang dikendalikan oleh AJK Panitia Islam. Ya Allah kami ucapkan syukur alhamdulillah kepada anugerahMu ini.

Menurut perkiraan Etuza, Surau Al Munawarah kini hanya memerlukan alatan PA Sistem yang bersaiz kecil yang lengkap dengan alat penyambung elektrik. Tujuan alat ini untuk memberikan semua jemaah lebih jelas pada setiap apa juga tazkirah dan ilmu yang disampaikan oleh sesiapa sahaja ketika sesi aktiviti di surau ini. Selain itu digunakan oleh pelajar dalam jadual begi membesarkan azan pada masa Johor dan sebagainya. Pastinya suasana keagamaan lebih jelas dan memberi kepuasan kepada semua. Baiklah mari tengok beberapa gambar baru kawasan Surau Al Munawarah dan aktiviti kami baru-baru ini.

 Solat adalah perkara di soal ketika di alam barzak. Tunaikan lah solat

Solat adalah wajib bagi wanita dan lelaki muslim


Tempat mengambil air wuduk di Surau Al Munawarah SK.Penagatan

Tempat selesa mengambil air wuduk

Catat Ulasan

2 Ulasan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.