Cungkil Bakat Sukan Individu

Cungkil Bakat Sukan Individu

Asalamualaikum & Salam Sejahtera 


Acara sukan di sekolah semestinya harus dilaksanakansetaip tahun sebagai program khas dalam takwim sekolah.Kerana dengan adanya sukan maka bakat individu dalam bidang kesukanan khasnya larian dan acara lain dapat di ketengahkan.


Murid yang memiliki bakat dalam kesukanan,aktif dan memiliki kesungguhan serta minat yangmendalam dalam bidang sukan, sesungguhnya amatrugi jika tidak menyertai sukan. Dengan cara bersukanjuga mampu memupuk kepimpinan dan jati diri individu di sekolah.


Ibubapa, guru dan murid merupakan tiga gabunganindividu yang pastinya saling menyokokng antara satudengan yang lain dalam bidang kesukanan. Bersukan secara aktif memang memerlukan disiplin yang tinggi di kalangan murid. Jika amalan disiplin diri yang tinggi diteruskan, pasti ada laluan kerjayasukan kepada pelajar tersebut dengan memasuki Sekolah Sukan yang kini telah disediakan.

Besukan lah secara sihat. Majulah sukan untuk negara..

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. 8hb Okt ni adalah Hari Sukan 1 Malaysia. Orang kampung pun kena terlibat.
    Rasanya sekolah2 pun kena buat juga.

    BalasPadam
  2. nk bersukan ni pun mesti ada minat kan

    BalasPadam
  3. itulah yang sebaiknya...cungkil bakat dari budak -budak lagi

    BalasPadam
  4. Sekolah dulu tidaklah aktif mana. Sekadar merentas desa itupun tak pernah menang. Ahakss.. Sebab lelah kan, jadi agak terbatas di situ.

    BalasPadam
  5. MINAT KESUKANAN MURID2 PERLU DIPUPUK SEBAIKNYA AGAR MEMPEROLEH KEJAYAAN N MENAFAAT DARINYA.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.