Produk Dari Kelantan

Produk Dari Kelantan

Produk Dari Kelantan 


Asalamualaikum & Salam Sehati Sejiwa juga diucapkan selamat merayakan hari raya haji ketika ini. Ada ke tidak ke surau atau ke masjid tunaikan solat sunat hari raya haji?.Pastilah ada, syukur alhamdulillah.

1. Gambar di atas itu merupakan kain pelikat dan kain sarung. Produk dari Kota Baharu Kelantan. Buah tangan anakanda tersayang yang baru balik dari Daerah Tumpat, Kelantan. Katanya untuk ayah dan ibu. Menerima hadiah atau buah tangan dari anakanda memang sangat gembira, apatah lagi produk yang di pakai ketika solat memang sentiasa dalam doa ibu ayah anak - anak tersayang, sentiasa didoakan agar Allah beri yang terbaik untuk anak-anak. Infor yang Etuza dengar kain pelikat itu dalam harga Rm 10 sahaja. Murah lah jika begitu. tengok kain kualiti juga. Namun harga mahal bukan ukuran untuk memberi hadiah kepada sesiapapun, tetapi walau murah jika ikhlas, itulah sebaik-baik pemberian. Alhamdulilah terima kasi kepada anakanda tersayang.


2.Gambar kedua itu merupakan produk dari Kota Baharu Kelantan juga merupakan buah tangan anak kepada kami sekeluarga. Ini bahan makan yang bukan calang-calang ya. Serunding memang brand keluaran dari Tanah Seberang, lebih-lebih lagi di Kelantan. Sebut serunding sini sana ada dijual kata anakanda Etuza. Dalam dua bungkus plastik dan katanya ( tak pasti berapa gram) berharga RM 5.00 jika di Kota Baharu Kelantan.Sekali lagi Etuza berfikir, murah nya. Tetapi jika di Sabah boleh cecah puluh ringgit. Sebab pernah Etuza membeli serunding dalam kiraan RM30. Apapun memang kuantiti yang banyak. Makan serunding memang sedap, sedap sekali di makan bersama nasi dan sayur atau lauk lain. Sekali ambil nak tambah lagi. Alamat lah naik badan Etuza ni.

3.Berdua dalam gambar, semoga kasih sayang dalam rumah tangga sentiasa dalam kebahagiaan dan dirahmati Allah. Semoga jodoh ini kekal sehingga ke akhir hayat. Amin. Terima kasih anak kami kerana memberikan hadiah atau buah tangan sekembali dari Hospital Tumpat Kelantan.

4.Yang bertopi itu anak lelaki Etuza. katanya mereka bersama kawan-kawan pergi ke tasik air terjun Lata Tembakah,Besut Terangganu. Jernih sekali dan kelihatan air terjun dari bukit dalam tiga penjuru. Amat hebat dan luar biasa. Ha ..teman blogger dari Kelantan adakah anda sudah melihat atau datang melawat ke air terjun Lata Tembakah ini di Terengganu? Ha kalau ada share lah di blog ya.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

4 ulasan

Zumal suka serunding keluaran Kelantan. Rasanya berbeza dari yg ada di Perlis

betul memang sedap..tu yang sangat bangga dengan anak bawa buah tangan

Assalam. salam aidil adha buat etuza. 1kg serunding cuma rm50. Lata Tembakah tu rasanya terletak di Besut, Terengganu..

Wasalam Abam..ya betul, minta maas tak sedar kesilapan..kat Terangganu lah tu anak dah bagitahu..dia asyik kata Kelantan ..tersilap[ taip nama tempat ya..maafkan saya

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger