Kesempatan Sehingga Jam 11.00 Malam Ini.

Kesempatan Sehingga Jam 11.00 Malam Ini.



DOA HARI WUKUF DI ARAFAH

Assalamu'alaikum :
*InsyaALLAH Wuquf Di Arafah akan bermula waktu Zuhur hingga Maghrib pada 9 Zulhijjah bersamaan  11/9/2016 Waktu M'sia 5.30 pm -11.00pm* (jangkaan). Gunakanlah waktu ini utk berdoa kerana ini adalah waktu yg amat mustajab. Selamat Beribadat! . Ini lah kata-kata petikan awal entri dari Blog Cahaya Hidupku
Dan banyak sekali kelebihan yang Allah anugerahkan ketika jemaah haji wukuf di Arafah. Antara yang dapat kita lihat secara ringkas ialah :-
1.Penghapusan dosa-dosa lalu yang dilakukan.
2. Pembebasan daripada api neraka.
3. Kesempatan seluruh umat Allah berdoa pada masa Jemaah Haji Wukuf di Arafah.Doa mustajab.
4.Sekiranya berpuasa pada masa itu, Allah ampunkan dosa pada sebelum dan selepasnya.( Sumber dari buku keistemewaan MAkkah)

Sungguh hebat ganjaran Allah kepada kita ketika ini. Inilah kesempatan yang sangat Allah pandang. Semoga selepas entri ini Etuza akan dapat bersama anak-anak membaca alquran dan mengamalkan doa khusus untuk mendapatkan keampunan keredahaan di Dunia dan di Akhirat. Amiin.


Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Wkmsalam.
    Semoga kita sentiasa di dalam perlindungan dan rahmatNya.
    Salam Aidikadha.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.