Kempen World #QuranHours

 Kempen World #QuranHours 
Kewajipan tiap insan membaca Alquran ( 1437H ) 

9 Zulhijjah 1437H hari ini ( ahad 11/9/2016) merupakan Kempen World QuranHours, di mana kempen ini sejak minggu lalu menjadi viral di laman sosial. Alhamdulillah Etuza dan anak-anak sempat bersama-sama satu Dunia dan seluruh umat Islam membaca al-quran bersama-sama selama 1 jam bermula jam 9.00 pagi di Malaysia.

Untuk anak Etuza yang di tingkatan 2 aliran agama di SMK Agama, Keningau tugasan bacaan al-quran dalam surah Yasin, telah anak lelaki Etuza sempurnakan mengikut arahan sekolahnya.Etuza sebagai ayah kepada Ibnu Mustaqim turut membacakan bersama dan berdoa kepada Allah agar amalan ini diterima. Semoga mendapat kerahmatan dari Allah yang maha kuasa.

Membaca al-Quran itu bukan paksaan tetapi wajib dibaca oleh tiap insan yang beragama Islam tanpa mengira tempat masa, tetapi dibaca sebaik-baiknya di masjid atau di surau mahupun di rumah. Al-Quran itu qalam Allah dan di dalamnya terkandung banyak ilmu dan panduan hidup.Semoga keluarga Etuza akan terus membaca al-Quran dan akan memperbaiki cara dan mutu bacaan.

Sebagai memudahkan anda klik ke blog WARISAN PETANI tentang masa mustajab doa ketika waktu Wukuf Di Arafah. Masa dan sehingga berakhir ada dinyatakan dalam blog hebat ini.Sama-sama kita perbanyakkan amalan yang baik sehingga bila-bila demi menuju keredhaan Allah di Dunia dan di Akhirat.

Catat Ulasan

1 Ulasan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.