Alangkah Baiknya Selalu Mencuba Apa Yang Baik

Alangkah Baiknya Selalu Mencuba Apa Yang Baik
Asalamualaikum & salam Sehati Sejiwa.

Ini lah gambar kenangan, kanak-kanak Prasekolah berpakaian etnik suku kaum Murut Sabah yang berpakaian terbaik sempena Program Sambutan Bulan Merdeka di sekolah Etuza. Dan terdapat juga murid memperagakan pakaian bertema Jalur Gemilang, ianya sangat menarik perhatian Etuza. Mereka telah mendapat anugerah dengan usaha sedaya upaya menyediakan diri, melengkapkan diri dengan pakaian etnik masing-masing. Hasil ini pastinya ada campur tangan ibubapa mereka, itu pasti sebagai sokongan yang membahagiakan anak-anak kelahiran sendiri. Alangkah baik selalu mencuba sesuatu yang baik.

Adik Ayra dan Mc. Humprey juga merupakan pemenang yang hebat. Tengok sahaja pakaian mereka dari suku kaum etnik Kadazan Dusun.Sulaman yang indah dan indahlah sipemakainya. Pakaian suku kaum Kadazan Dusun dari turun temurun sehingga kini dibanggakan sekali.
Dua orang guru wanita Cikgu Piah dan Cikgu Siti Aminah masing-masing menerima anugerah terbaik pakaian etnik dari suku kaum Iban Sarawak dan suku kaum Bugis Sabah. Memang kelihatan amat mencuba dan akhirnya berjaya diberi gelaran terbaik pakaian bertema hari kemerdekaan. Syabas dan tahniah. Kepada guru-guru lain yang mencuba, kekalkan usaha, perbaiki mana-mana kurang pada tahun hadapan, panjang umur diadakan lagi. Hadiah berbentuk hamper disumbangkan oleh ALUMNI.Terima kasih kepada ALUMNI.

Ini wajah adik Cassandra Joana berpakaian etnik suku kaum Iban
Pelajar darjah 2 kelas Bijak..menerima anugerah juga.
Tahniah & Syabas kepada Ibubapa Cassandra Joana.

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. mencoba selalu lebih baik dan berharga daripada diam, apalagi jika yang kita coba adalah hal yang baik tentu menjadi wajib kita coba, bukankah manusia diperintahkan untuk berusaha, biar selanjutnya Allah Ta;alla yang menentukan hasilnya

    BalasPadam
  2. mencoba selalu lebih baik dan berharga daripada diam, apalagi jika yang kita coba adalah hal yang baik tentu menjadi wajib kita coba, bukankah manusia diperintahkan untuk berusaha, biar selanjutnya Allah Ta;alla yang menentukan hasilnya

    BalasPadam
  3. Sabah memang kaya dengan pelbagai ethnik dan budaya.

    Selamat menghadapi UPSR kpd pelajar2 th 6

    BalasPadam
  4. PAKAIAN SUKU KAUM ETNIK DI SABAH BGITTU UNIK CANTIK MENARIK

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.