Aduhai Pemurahnya Dia

Aduhai Pemurahnya Dia

Aduhai Pemurahnya Dia
Asalamualaikum semua teman maya..

inilah  moiza yang gebu melahirkan 5 ekor anak kucing

Tengok ya jangan tak tengok, tengok betul-betul ada berapa anak kucing mengerumuni ibu kucing bernama Moiza kucing dibuang orang dekat rumah Etuza sejak kecil.Kami pelihara sungguh-sungguh anak-anak Etuza menyayanginya kerana bulu gebu dan besar kucing ini. Tidak banyak cerewet, dia tengok ja sesekali mengiau manja ketika kami makan di meja makan. tak kacau langsung berbanding miau lain yang ada kala mendegil juga ketika kami seisi keluarga sedang makan bersama.

Suatu malam ini lah kejadian, anak-anak kucing ni dari tiga ibu kucing. Anak kucing bulu putih dan kuning itu anak dari si Putih. Manakala anak kucing satu hitam namanya si Tikus dan adiknya ibu dia si Hitam Ekor Kontot. Ibu kucing yang sedang memberi susu itu si Moiza namanya. Etuza ada kata badan Moiza besar, ha buktinya dia melahirkan anaknya yang pertama sebanyak 5 ekor. Huuu lima ekor pertama kali berlaku di rumah Etuza.Yang sedang menyusu tu bukan semua anak-anak Moiza tau.Ha lihat betapa PEMURAHNYA MOIZA .... Kita manusia bagaimana ya?


 Di pendekkan cerita ha dalam gambar bawah itulah sebenarnya antara anak-anak Moiza. Comelnya walaupun keturunan anak kucing biasa sahaja. Bukan kucing Siam atau kucing Parsi yang menjadi siulan zaman sekarang. Kucing peliharaan kami tidak apa lah kucing biasa sahaja yang amat memberi rasa tenang ketika melihatnya. Meriahnya anak-anak kucing sudah menjangkau 36 ekor ketika ini. Ada ke sudi nak sedekah beli makanan anak-anak miau Etuza. Aik!! ada ya..ok PM Etuza lah ya.

Nak bagi tengok anak-anak Moiza, 2 daripada anak Moiza gelap, hitam bulu dan 3 lagi bulunya Grey macam gambar atas tu. Gambar Moiza nak share juga, tak sempat ya nak ke sekolah ada kerja.Terima kasih ke blog Etuza ini. Ejaan salah mohon maafkan dahulu ya.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

6 ulasan

pemurah betul ibu kucing ni...kalau dekat mau saja minta anak2 kucing ni

Ya memang pemurah tul Moiza tu..terkejut nampak dia dikeremuni..di ratah ratah oleh 10 ekor anak kucing..risua saya tengok

alahai pemurahnya... penuh kasih sayang berkongsi susu :)

Wkmsalam.
Banyaknya cikgu bela kucing.
Semoga murah rezeki cikgu sekeluarga.

Betul pemurahnya Moiza..

WP..ya memang banyak..tak dapat elak..pelihara ja..kucing ni pun makhluk Allah kan

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger