Wajah- Wajah Sekampung Dengan Etuza

Wajah- Wajah Sekampung Dengan Etuza

 Asalamualaikum dan salam sejahtera. 

Tiba-tiba rasa ingin hendak masukkan satu entri di blog, sepatutnya sudah beradu. Tetapi di gagahi juga hendak mencatat sesuatu. Nampaknya Etuza telah mendapat suntikan semangat apabila ternampak blog Etuza tersenarai dalam blog Sentiasa Panas sebagai blog di Malaysia yang terkenal dalam dunia blog pada bulan Jun 2016 di blog Sentiasa Panas. Rasa sangat terharu pada penghargaan ini. SP terima kasih yang tidak terhingga.

Baiklah untuk kali ini, satu perkongsian yang mungkin lain tajuknya dari biasa dan tajuk lebih kepada menghargai insan sekampung dengan Etuza. Inilah dia wajah-wajah orang Sabahan dari kaum Kadazan Dusun iaitu insan sekampung dengan Etuza. Mereka ini adalah saudara kita, masyarakat Malaysia amnya. Di mana gambar Etuza rakam ketika mereka berhari raya di teratak ibu bapa Etuza. Gembiranya dapat berbual bersama dan bertanya kan khabar. Kerana ada antara insan sekampung ini yang bertugas di tempat jauh seperti di Kota Kinabalu, Sabah mahupun mereka belajar di tempat yang jauh. Hari raya dapat bersua muka, sesungguhnya ini lah peluang merakam kenangan dalam bentuk gambar pegun. Cuba perhatikan mereka ya...terima kasih.






Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. bersua muka eratkan tali persaudaran...

    BalasPadam
  2. Meriah..ukhuwah itu yang terasa nikmatnya kan Cikgu Etuza..

    BalasPadam
  3. Meriahnya Cikgu suasana beraya di sana..

    Rasa cam nak join jer sekaki, hi3

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya meriah ..di kampoung ni Umi Alya..alhamdulillah..ada rezeki boleh join..

      Padam
    2. Ntah le Cikgu, belum pernah ke Sabah.. Ujung tahun ni ada kenduri rakan sekerja tapi jauh sangat...rasa x kesampaian ntuk ke sana

      Padam
  4. BERTEMU KAWAN2, JIRAN2, SEDARAMARA SEKAMPUNG KITA SAMBIL MERAIKAN LEBARAN TENTU SGT MENGGEMBIRAKAN

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.