Salam Sehati Sejiwa & Nikmati Kemerdekaan Dengan Bersyukur

Salam Sehati Sejiwa & Nikmati Kemerdekaan Dengan Bersyukur 

Asalamualaikum semua.
Bulan Ogos setiap tahun adalah sinonim dengan gelaran Bulan Kemerdekaan atau Bulan Kebangsaan setiap tahun. Bertepatan dengan tarikh 31.Ogos tarikh Tanah Melayu diberi kemerdekaan ada 16 Sept 1963 Sabah dan Sarawak masuk dalam Malaysia membentuk Negara Malaysia. Semestinya sambutan Bulan Kemerdekaan dan Bulan Kebangsaan amat tepat diketika ini mulai diraikan oleh seluruh rakyat Malaysia.

Kemerdekaan itu dapat diertikan dengan pelbagai makan. Berbahagialah kita bila kita merdeka dari berbagai perkara merusak emosi dan fikiran. Berbahagialah insan yang berjaya memerdekakan diri dari sikap buruk sangka dan memandang negatif seseorang itu, akibat dirinya memiliki kekayaan harta dan darjat berpangkat. Hakikatnya insan yang masih diselebungi hasad dengki dan dendam, kasar dan jahil dengan nilai kasih sayang dan menghargai sesama adalah insan yang rugi kerana belum memiliki kemerdekaan sebenar.

Marilah bersyukur atas segala nikmat dalam kehidupan ini, semuanya terlaksana dan kita nikmati apabila kita diberi kemerdekaan dalam negara sendiri. Salam Sehati Sejiwa. Malaysia tanah tumpahnya darah ku.

 SELAMAT MENYAMBUT BULAN MERDEKA DAN BUL;AN KEBANGSAAN. BERSAMA KITA JAYAKAN BANGSA JAYAKAN NEGARA KE ARAH GEMILANG.
Nikmat Kemerdekaan antaranya kita dapat bebas berkarya 
di duinia maya. Etuza manjakan diri..crop photo Etuza
hasilnya imej di atas. 

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Bulan penuh pengisian bagi meraikan sambutan kemerdekaan negara kita..

    BalasPadam
  2. SELAMAT BERADA DI BULAN KEERDEKAAN DAN MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN 31 OGOS KELAK

    BalasPadam
  3. Selamat menyambut bulan kemerdekaan.
    Tentu banyak program yang dirancang di sekolah sepanjang sebulan ini.

    BalasPadam
  4. selamat menyambut bulan kemerdekaan yg ke ????

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.