Bahan Bantu Mengajar Guru Merupakan Inovasi

Asalamualaikum semua..selamat berehat..

Pengisian kali ini ialah tentang BBM guru mengajar di kelas. Salah satu perkara yang membantu agar kefahaman murid mempelajari sesuatu kemahiran lebih cepat  ialah guru itu perlu membina BBM yang menarik dan sesuai untuk dibawa ke kelas. BBM bermaksud bahan bantu mengajar.

Sebagai guru pelatih dari mana-manan institusi, haruslah setiap hari kena memikirkan bahan bantu mengajar di kelas, kerana BBM akan membantu guru pelatih merai markah yang tinggi dalam proses pengajaran & pembelajaran apabila pensyarah datang menilai.

Terbaru sekolah Etuza di bawah kelolaan Pusat Sumber program bulan membaca PSS 2016 telah memasukkan satu pertandingan iaitu pertandingan BBM kategori guru dan kategori guru pelatih. Hasilnya ialah inilah beberapa bahan BBM atau bahan inovasi yang telah dicipta oleh guru dan guru pelatih yang menyahut cabaran. Tengoklah sendiri..bolehlah disimpan di Pusat Sumber sebagai bahan inovasi sekolah tahun 2016. Syabas dan tahniah kepada yang berjaya,



Penyampaian anugerah





Penerima Anugerah Pertandingan BBM 2016

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. nice.. guru berinovasi, pelajar bestari.. heheh

    BalasPadam
  2. Wkmsalam.
    Kalau petani kena bawa cangkul dan parang masuk ke kebun,
    guru seharusnya bawa BBM setiap kali masuk ke kelas.

    BalasPadam
  3. TAHNIAH KPD PENYELENGGARA PROJEK N SEMUA PEMENANG.

    BalasPadam
  4. Bagus ada guru-guru yang inovatif macam ini lebih bersemangat bila ada pertandingan dan mendapat penghargaan.

    BalasPadam
  5. Skrg ni selalu buat bbm yg ringkas2 je berikutan mengejar masa.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.